Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 497 ggr
Eva63
0

Jakt och spår

Hej !

Funderar på att gå med i en brukshundsklubb. Är det någon som vet om jakt och spår är samma sak ? Tex om en hund ska göra ett jaktprov eller spårprov…? Tusen tack för svar

Skrattande

AnneN
0

Jag vet inte om jag tolkat dig rätt, men jag vill minnas att du har en labbe och då är jaktprov apportering av vilt (fågel, kanin, mm), spårprov finns ju både människo spår som de oftast använder på bruks och sedan finns det viltspår/blodspår.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Eva63
0

"1

Japp, stämmer att jag har en labrador. Vill kunna träna jakt, utan att jaga själv. Funderar på om brukshundsklubbarna har såna aktiviteter. Jag får ta och ringa och höra mig för..

Tack för svar

kerstinjo
0

Jakt och spårprov är inte samma sak.

Jag tycker att du ska gå med i Labrador Retriverklubben de ordnar mycket kurser i vilt, spår o jakt för just labradorer.

Du kan söka efter närmaste klubb på http://www.labradorklubben.se/ och aven anmäla dig där.

Kerstin 

AnneN
0

Bruks tror jag inte brukar ha jakt men däremot så har labradorklubben och ssrk (svenska spaniel & retrieverklubben) det =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Eva63
0

Ja visst…*hjärnsläpp här*…jag är ju med där…Fot i munnnen.  Ska kontakta dom idag. Tack Kerstin för att du väckte mig……….Cool

Tack för svar, ska kolla upp detta i dag….Skrattande

Tezza
0

Precis som de övriga säger, vill du hålla på med jakt (apportering) eller viltspår så är det ssrk som gäller eller de andra retriever rasklubbarna. Så om du inte hittar någon kurs hos närmaste labrador klubb kolla då hos goldenklubben eller flat klubben för ofta är deras träningar öppen för alla retiever:) Och är du interesserad av tävlingslydnad eller personspår så är det brukshundklubben som gäller:)

Kul att du vill träna jakt med din retriever:)!

kerstinjo
0

# 5.

Det var väl för tidigt för dig?Fundersam

Jag o Amos är också med där och jag har tänkt köra spår med honom.

Var bor du?

Kerstin