Förutfattade meningar
Var precis ute med Nadja…
Kom ett par i 60-årsåldern och ville klappa henne och hon blev ju jätte glad!! Men allt slutade inte så roligt…
Damen: _Hur gammal är han?
_Jag: HON är snart 10 veckor…
D: _Vad ska det bli av han?
_J: Ingenting speciellt, HON ska bara bli några kg tyngre, men nu ska vi gå och kissa. Det var trevligt att träffa er.
Jag lyfter upp henne och ska gå därifrån.
Mannen: Vad är det för ras?
J: Hon är en Amstaff.
Mannen backar ett steg och säger att han har läst i tidningen om amstaff, sen tar han två steg fram och trycker in fingrarna i munnen på henne: _Ja hon bits i alla fall inte.
_
Sen tar damen hela sin hand om nosen på henne så att hon tvingar henne till att hålla munnen stängd…
J: Jag vet inte vad ni tror att ni håller på med, men låt bli.
Tar bort hennes hand o går…
De går några meter bakom mig så jag hör vad de pratar om…
M: _De va en sån där amstaff sa hon va?
_D: _Vad är amstaff?
_M: _Det är en såndär kamphund som biter och dödar andra hundar, barn och människor.
_D: _Nämen vad är det du säger, har vi en mördarhund i kvarteret?!
_
Jag stannar på gräsplätten så Nadja kan få göra sitt…
Då går de förbi och damen stannar och blänger på mig
och säger: _Fy f*n, ingen här vill ha några mördarhundar i kvarteret.
_J: Du får ursäkta, men hon är varken kamphund eller mördarhund, hon är en oskyldig valp på 10 veckor!
M: Vi ska prata med HSB, vi har bott här sen huset byggdes och har lite att säga till om.
J: Varsågod, jag har köpt min lägenhet och betalar min hyra och min morfar är högt uppsatt i HSB och han är jätte glad för min lilla kamphund.
Kan inte mer än skratta nu när jag ringde och pratade med min morfar. Och han skrattade också och sa att de kunde inte ställa till några problem för mig och Nadja.
Dessa människor verkar det krylla av märker jag efter att ha läst en del här å på andra ställen. Tråkigt värre.
konstiga människor det finns! ;)
Helt sjukt, vilka människor det finns. Jag hade INTE blivit nådig om någon gjort så mot min valp.
Men gud.. tar tag i henne och petar! Inte för att jag skulle det, men man får lust att göra desamma på dem. Ta tag om truten på tanten och peta in i munnen på mannen!
Sen är det ju så himla skrattretande det där med att dem helt plötsligt ändrar attityd när dem får reda på vad de är för ras^^ Fast sammtidigt jäkligt sorligt…
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upplys tantan om att alla hundar, är hundar.. och att hon inte ska reagera på hunden/ar utan mer på folk som mördar folk, för någonstans fick säkert hon och hennes karl lära sig att det är fel att mörda? Om inte så kan du säkert upplysa henne om det…
Men hon kanske är så senil så hon trodde att din lilla Amstaff egentligen är ett Lejon i för lite kostym??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Haha jag skulle knipt kärringen i näsan!! hahaaha och frågat gubben om han ville smaka på mitt finger som jag kliade mig i näsen med precis ;)
Haha med den kostymen som nadja har att växa i så kanske det skulle kunna bli ett lejon av henne!

#7 Haha jaa men din vovsing är ju ett litet lejon påriktigt:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Vilka idioter. Jag hade skrattat dem rakt upp i ansiktet om de kommit och ville klappa först, och sen sa så :P

jag hade blivit förbannad om någon rörde min hund så! (nu har inte jag en hund, men jag är ofta hundvakt och har väl i stort sätt alltid haft hund i närheten på något vis).
och dom jäkla fördomarna om alla hundar. suck… :/

Jag tycker uppriktigt synd om dessa männsikor som är så fast i sina fördomar att de inte kan se sanningen ens då de snubblar över den
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Å va jag blir förbannad när jag läser sånt här. Man kan undra va folk har innan för pannbenet när de beter sig så. Skönt för dig att du har din morfar i HSB så du slipper oroa dig för att det ska bli något tjafs från dom

Konstigt att dom vågade röra munnen på hunden när dom fick veta vad det var för farlig sorts hund du hade. *fniss*
Ja, se gamla människor. Dom är ett släkte för sig. Eller hur kerstin? :)
o det värsta är väl att pressen gör såna rubriker av varje händelse o spär på folks fördomar=(
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#14 Jo det är verkligen sant! Jag kom ihåg en gång då det var en golden, eller flatte som hade gått till angrepp på ett barn och skadat det rejält, då skrevs det i tidningarna att det var en "kamphund" som gått till angrepp, men sen efter en låång debatt kom det tillslut fram till att det inte var en ras ifrån kamphundssläktet, och snacka om att folk blev snopna då, särskilt de som predikat om att dessa raser borde förbjudas i landet! Och sen så fick pressen sig en utskällning också, men de försvarade sig med att alla hundar oavsett ras som går till angrepp är kamphundar.. SUCK

Människor har en lustig syn på det mesta..
Kamphund: Är väl egentligen en hund som TRÄNATS av människan att inte tröttna på att slåss? oavs RAS/TYP men tränad att slåss.. För alla hundar kan fightas, bitas del i hundens beteende..
Alla vi som är hundägare måste hjälpas åt att upplysa de som inte är hundägare om våra raser/typer..
Ställa krav på tidningar, media och upplysa dessa om alla förutfattade meningar om hundar..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

skulle vara bra om tidningarna skrev även bra saker om just dessa"kamphundar" men herregud så får dom väl inte göra mot en liten valp!!!!Skulle hon varit vuxen skulle dom aldrig gjort så ju…stackars dig som har så fördomsfulla människor i ditt bostadsområde!!!Lycka till med din vovve!!!som andra oxå skriver så kan man lära upp vilken hund som helst till en kamphund oavsett ras men hoppas att det ej finns så många av den sortens människor!!!!

Synd att de är så många dåliga hund ägare som köper den här hundrasen. Bara för att de tycker det är fränt med en "kamphund" De är ju de som ger hela rasen dåligt ryckte. Tråkigt.

Shit jag hade blivit fly förbannad om dom gått fram och gjort så på min hund!! jag hade antagligen skrikit och gormat och slagit till om det krävdes…
här är det ganska lugnt med kommentarer, har ju också en amstaff. Aquila är mest känd som Målillas gladaste hund XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~