Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 814 ggr
Peppe
0

Välja valp

Ja då är vi mitt uppe i den svåra uppgiften att välja valp =)

Vi har hittat kennel och allt, ganska långt bort (nästan 40 mil) men det får man ta. nu gäller det bara att välja vilken valp =)

De har fått 4 hanar och en tik, alla svarta med vita teckan (finska lapphundar). jag vill ha en svart hane med vita tecken, och nu blev ju alla det så valet är jättesvårt. Vi har dock valt bort 2, så det återstår bara 2 att välja mellan.
jag är inte såpass kunnig att jag kan se på en valp hur bra den kommer bli som vuxen, så det blir väl till att gå på känsla =)

är dock en som ska välja före oss så vi kanske slipper bekymra oss..
Ville bara skriva av mig lite av "valpglädjen" =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Liss
0

Ah vad kul. Mitt tips är egentligen … eller tips och tips, men ni kommer känna vilken hund ni vill ha när ni kommer dit:) De kanske inte alls blir mellan dem två ni bestämmt er mellan. Så vart det för mig iaf. Vi hade bestämmt oss för en varsin som vi ville ha men ecko valde mig ist!:) Hade t om glömt att titta på honom, för han låg och sov.. men så bar jag upp honom och han vart dödskär i mig och när jag satte ner honom igen ville han bara tillbaka. Så de blev han helt enkelt:P

Lycka till iaf, hur kul som helst med vappisar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Peppe
0

#1 ja det märks ju! =) bara att hoppas på att den inte är tingad då ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Liss
0

#2 Hehe joo precis. Lite tråkigt att en hund "väljer en" och så är han tingad:P Men vi var först som tur va:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Vargnatt-]
0

Vi hade också en som vi var lite mer intresserad av i början, men när vi kom till uppfödaren så var det Aramis som kom fram till oss först, han gick till och med ifrån maten och skällde på oss lite, så vi tog det som ett tecken ^^. Vi var ju inte först med att välja, utan det var en familj före oss och uppfödare hade egentligen tänkt peka ut Aramis åt dom, men dom valde som tur en annan vovve så vi fick vår plutt ^^.

babsan
0

Vad roligt, grattis :D Hoppas du får den bästa av dom ;).
Vad mysigt det låter att det blev så Lisette =D

Kristina-
0

En del uppfödare gör så att dom väljer ut valpen till köparen, efter att köparen berättat vad dom har för planer med sin hund. Säljaren känner ju valparna bäst och kan para ihop rätt valp med rätt köpare.