Laxolja !
Hej !
Svante mjällar en del. Men har ingen klåda. Han byter päls just nu. Har hört att laxolja ska vara bra för pälsen. Men var hittar man det ? Har kollat på COOP, ICA oc Vivo. Men ingen har det…
Någon som vet ?

Djuraffärer och hund & katt borde ha! jag kör med standartds fiskolja, som är av viltfångad lax. Sen finns det en som är lite dyrare av odlad lax, salmoptes laxolja.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
zoo affärer har laxolja, och som 1 säger så är fiskoljan jättebra också
Ok….tusen tack för svar, då ska jag kolla där sen…
gör det;-)

#2 Ja, för den ÄR ju laxolja, och bättre. Värdena i oljan är bättre på viltfångad lax än på odlad.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
5, precis;-), jag körde fiskolja när jag hade flera hundar, det blev lite billigare, men nu är det laxen som gäller eftersom jag har bara snodden nu:-)

Lustigt att ni skriver om detta just nu. Min uppfödare på min valp visade att han gav laxola. Hans hemsida länkar till denna sida så det lär väl vara därifrån som han köper det.
Men vad kostar sånt där? Tänkte börja med det till mina två och även valpen sedan.

Här finns också lax olja.
7, som vanligt nu när jag har bara en hund så glömmer jag vad det kostar för varje gång, men lite dyrt är det;-)

#8# Tack! Där står iaf priserna. Fast min uppfödare hade en annan sort och den var som en dunk. Kanske 2.5 liter eller något sånt. Ska fråga honom var han köper den och pris sedan.

laxolja är dock klibbigt och kladdigt som tusan. Häller man det från flaskan blir hela flaskan inklibbad och det går inte att diska bort värst lätt. Får man det på händerna luktar man fisk resten av dagen nästan och amn blir klibbig i en timme kanske.
Ett tips jag fick var att använda en sån där doseringsspruta från apoteket för att suga upp oljan. Då slipper man kladd på flaska och händer.
Vad är doseringen för en normalstor hund förresten på laxolja?

http://iller.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e3ac3c46-2eca-4986-96d1-c3ed325a0c4c
Här är en tråd om laxolja och vetegroddsolja för de som är intresserade. Dock i syfte för illrar så mängdrekommendationerna kan ni inte köra på. Står dock tips om bra märken och innehåll och sånt! :) Enjoy och välkommen på ett besök på iller.ifokus.
# 11
Jag ringde detta företag som säljer kallpressad laxolja.
http://www.kronch.se/kronch_laxolja.html
Det är på pumpflaska, dosering står på hemsidan

Smidigt med pumpflaska! :)

olivers petfood har stora flaskor m laxolja där man kan köpa till en pump. Himla praktiskt och väldigt billigt för att vara laxolja

#15# Pris och länk till deras sida?

#10 Kronch säljer ju upp till 2.5 liters.
Testat deras 1 liters flaska med pump, kladdar inte och är enkelt att dosera. Mycket nöjd.

#16 googla ;)

Här används oxå Kronch laxolja, billig och bra. Jag köper i 2.5 liters flaskor med pump. 2 pump för tiken och 2.5 för hanarna, men som sagt så står doseringen på baksidan av flaskan.
# 19
Nu har vi beställt det…2,5 liter……..

#18# Du har ju länken i #8# Men pris står inte där och det kan man inte googla. Tänkte att det var enklare om någon som köper därifrån kunde skriva priset.

Den här får Elvira, kan inte säga om den är bra eller ej för hon har bara ätit den i några dagar. Men hon verkar gilla smaken för hon får den på maten och då äter hon upp allt, tidigare så lämnade hon ganska ofta lite mat kvar i skålen.

#22# Dom hade ju två sorters laxolja. Undrar vilken som är bäst.

Ja det är inte lätt att veta vilken som är bäst. Jag valde nog grizzly för att det var praktiskt med pumpflaska (enkelt att dosera) ,att det stog att det var bra för pälsen och att det var god smak. Elvira kan vara lite kräsen och det är ju inte så kul om man köper nåt sånt och hunden vägrar äta det.
Den luktar inte speciellt illa heller, den har väldigt svag doft.