Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 638 ggr
fettmedkevlar
0

KERSTINJO SE HIT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har du en liten bild Kerstin hur du kan lära Svarta Faran att spåra.

OBS, detta är inget experttips, utan det här är hur jag har lärt min valp! Vart det är ritat fötter så kan man dra fötterna som en tjur för att markera vart spåret börjar. Och glöm INTE bort att man hoppar iväg från spåret och går en annan väg tillbaks.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

kerstinjo
0

( Det är inte jag som upprepar mig utan Myran)

Tack "lilla Myran" Glad Vi ska pröva!

Vi håller på med "tass" just nu och har prövat 75 ggr Räcka ut tungan minst. Att det har något med tassen att göra vet han, men räcka fram den frivilligt?? Aldrig i livet!!

Jag tror att han är släkt med Nalle Puh, en hund med mycket liten hjärna.Glad

Kerstin 

Liss
0

Hum, fast här har du skrivit mera under OBS ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fettmedkevlar
0

Joo jag kom ju på att jag glömde skriva med att man ska gå en annan väg tillbaks..  *dåligt minne*

fettmedkevlar
0

Denna tråd kan ni sajtvärdar behålla!

Liss
0

Haha bra..

Jag har kört det där med ecko endel iaf. Han älskar att spåra lite smått sådär. Men kan ju bero på att han har spårras i sig.

Men iaf, sist vi körde gick det inte alls^^ Vi var i skogen och de var allt för roligt med allting annat:P Jag gick och la godis under fotstegen varje femte steg eller nått och så en hög längst bort och gick bort en annan väg. Och så när vi skulle gå springar han förbi alla som ligger utspridda för att hugga in på högen längst bort. Sen var de inte kul mer:P Så mammas vovve Lufsen tog alla som låg på vägen ist. haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fettmedkevlar
0

#5 Hehe, såg han när du la spåret? Min hane är likadan, han springer förbi alla små godisar jag lagt ut och siktar in sig på den större högen. Brukar försöka bromsa honom så han inte missar allt :)