OT. Natt-tråd
Är det några fler som är vakna än? :) Vad har ni gjort idag och vad ska ni göra i morgon?
Idag har jag varit iväg och vaccinerat Eros. I morgon ska jag tvätta :) Inte så spännande dagar med andra ord :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Idag har jag varit ute på fotbollsplanen o låtit hundarna springa av sig och haft utvecklingssamtal med min dotters lärare och dottern, samt varit ledare på en barngrupp här i stan. Dags för nattarundan!
Imorgon blir det lite hundpromenader och så skolan….
Lät mysigt :) Vi var på en långpromenad runt stan, men attans vad det blåser ute.

Har ingen aning om vad jag ska göra i morgon. Tar dagen som den kommer. Ska ju regna i morgon så någon ridtur blir det väl inte iaf.
Nu ska jag passa på att fråga vad du har för hästar? :)

#4# Jag har en fjording, en islänning, ett halvblod och ett halvblod/fullblod. Fast halvblodet är på foder nu hos en tjej som ev köper honom i jan nästa år sedan.
#5 Åhh, blir avundsjuk.. :)
musad… hehe

haha svartmusad!!! Nej fjordingen är ljusbrunblack. Den vanligaste färgen.
hihi vad tyst du har varit i dag då kerstin.
#7# Vad blir du avundsjuk på?
Hästarna såklart :)
Även svartmusade 

haha jag trodde det var någon speciell ras du var intresserad av.
Du får gärna komma och rida. :)
Skulle vara islänningen då, dom är ju så mysiga. Var bortrest med skolan i förra veckan och då delade jag rum med en tjej som hade 3 stycken tror jag det var. Hon hade precis fått ett föl, så det blev massor med babbel och bilder. Så efter det trånar jag nu ännu mer :)
Tack för det, synd att det är så långt ;)

Haha ja, jag såg vart du bodde. Fast min islänning kan inte tölta än. Han är 6 år gammal. får väl lämna bort honom för att få hjälp med detta. Men det är ju så förbenat dyrt. Kostar 1000 kr i veckan.
Nej, nu ska jag sova. Natti natti

Haha ja, jag såg vart du bodde. Fast min islänning kan inte tölta än. Han är 6 år gammal. får väl lämna bort honom för att få hjälp med detta. Men det är ju så förbenat dyrt. Kostar 1000 kr i veckan.
Nej, nu ska jag sova. Natti natti
Oj, jäklar det var inte dåligt.. Nu ska jag också sova, tror jag :) Godnatt
Gejsa, jag kommer och hästnappar din fjording!:) Sååå mysiga hästar!:)
Och jag är vaken, men titta bara in för en snabbis och ska nu sätta mig i sängen för att läsa lite också. Har fått dumma vanor.. Kan inte sova innan jag sett en film och läst på kvällen^^ därför blir de oftast lite sent sådär.. hehe!
Men imorrn ska mamms och jag ut i skogen igen med Ecko och Lufsen såklart. De har blivit en veckogrej vi gör nu:) Och de är ecko fjärt glad för. Så hoppas de inte regnar allt för mycket.. annars tål jag lite regn minsan:)
Men godnattis!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hej! :)

#16# Hon är till salu så du kan komma och köpa henne om du vill. :)
God kväll :) Vad har alla gjort idag?
Har varit på lydnadskurs. Min moster är bortrest så jag fick ta Hulda idag och min syster Eros. Jag är helt död. Hulda är dryg. 

Idag har jag inte gjort något speciellt. Tittade på när två tjejer red och provade våra hästar. Dom skulle bli medryttare.
Min lydnadskurs med Ludde slutade i måndags. :( Det är bara avslutningstävlingen kvar och den är jag inte med på. Så mycket har vi inte hunnit i klass II. Han kan inte alla momenten. Vi får titta på i stället.
#18 Haha.. njaa så långt kan jag nog inte gå. Bor ju mitt i stan^^ Varför ska hon säljas då?
Jag skulle ha tvättat idag. Men orkade inte alls.. skulle gjort en hel del idag, men allt blev bara blööh! Först skulle vi åkt till skogen som alla onsdagar, men mamms kom på att hon skulle jobba. Sen skulle vi till MIO möbler för att kolla en soffa jag vill ha, men då mådde hon dåligt och klara inte det. och jaa.. här sitter jag nu:P
Ecko gnäller på mig! Han tycker jag är pisstråkig som sitter vid datorn. han har blivit så löjlig.. vill att jag ska sitta med honom i soffan hela tiden. För vid datorn kan han ju inte ligga PÅ mig!:P

Jag var hemma från jobbet med feber. Försökte göra lite tapper nytta ändå, så sängen b'ddades, jag tvättade en maskin och hängde det tom. Sen bar jag ut all min packning i bilen. Imorrn drar nämligen jag, raksha och Vidar på medeltidsmarknad i Leksand.
Finns det några dalmasar här, så hittar ni oss i det stora röd/vita tältet!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#21# Du bor i stan men hästen kan vara inackorderad på landet. :) Perfekt vet du.
Hon ska säljas pga för många hästar och ointresse och tidsbrist. Har ju 3 egna hästar hemma nu och den fjärde är på foder och säljs kanske i januari nästa år. Min dotter flyttar troligtvis hemifrån i höst. Tar studenten om två veckor. Så varför ha så många hästar i hagen. :) Kostar mycket pengar också.
#23 Jo visserligen, men som du säger.. kostar mycket pengar också:) De räcker med hunden och katten just nu. Men när jag har jobb permanent så ska jag nog minsan skaffa mig en polle så småningom. Är ju tusan uppvuxen med häst så går ju inte utan:P

Att ha 3-4 hästar kostar mycket ja. Men inte en bara. :)
Hon är ju biligaste hästen i drift. Men det är synd att bara behöva få stå och knappt bli riden.
#25 Hum.. mjaa! Vågar ändå inte ta på mig ännu en kostnad sålänge jag är arbetslös:)
Ja gud vad jag skulle rida henne! Herre min je! Hade jag häst skulle jag rida varenda dag!^^
Neh nu ska jag se film och sen sova:)
Godnatt!
#22 Jag är :) Men visste inte att det var marknad, lät ju som något kul att kolla in.

#28 Har du inte alltför långt till leksand, så måste du dit! Länk till sidan för info!
Öppet 12-19 på fredag, 10-18 lördag och 10-17 söndag.
Hundar som tycker det är OK med mycket folk fungerar toppen att ha med. Man ska dock veta att de smäller av en kanon för att starta och avsluta marknaden varje dag, då rymme rvi en bit.
Vidare är ju mina hundar lite sura på att slöppa in andra hundar i tältet, man jag kan övertala dem att Eros är OK, om du kommer förbi.Hittar du den stora röd/vita paviljongen, så hittar du oss! Om det inte ligger en gammal goldentant och en rallytraktor till hyuskybastard på en säng till höger bakom bord och kistor, fråga efter Elin, Raksha och Vidar, så får du rapport om när vi är tillbaka. Vi har en lägeransvarig som håller koll på allt och presenterar oss hela tiden!
MVH Elin
#29 Hittar jag nån med bil som vill följa så låter det ju som en trevlig helgutflykt. Om jag åker så tar jag inte med Eros in till centrum, han blir bara stressad och det där med kanonen lät ju som något han kan bli rädd för. Men kommer jag dit så kommer jag och hälsar!

Fast marknaden är inte i centrum, utan vid hembygdsgårdarna nedanför kyrkan. Om du är klok akn du ju passa på att komma efter att det öppnat, ca 30 min, och åka innan det stänger, så slipper du. Vidare varnar de alltid innan, och plingar med en klocka.
Jag brukar gå iväg en bra bit, för att hundarna ska slippa det. Raksha bryr sig inte alls, medan Vidar är skitskraj. men han är å andra sidan rädd för mycket, även hockey och fotboll…
Godnatt på er!
MVH Elin
#31 Aha :) Ja, vi får se. Min farmor o farfar har husvagn på campingen över somrarna, så jag kan lämna honom med dem annars. Han är nog lite som din Vidar, tycker många ljud är läskiga.
Godnatt!

Min "lille" gris är riktigt nöjd när han får ligga tryggt med tanten på min säng. Dör kan ju inget läskigt hända! Toaletterna närmast är läskiga, ev för att döreen smäller när den slår igen. Tror vi ska träna på den nu, då vi har en instruktör från hundens hus med oss! Funderar på att lägga nåt tyg mellan, så att dunsen dämpas.
Hoppas du dyker förbi! Kommer du på en kväll, så kan jag bjuda på ett glas rött!
MVH Elin