Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 986 ggr
[lottaeriksson]
0

Blandrasutställningar?

Hej

Idag fick jag för första gången i mitt liv höra ordet blandrasutställning. Vad är en blandrasutställning, alltså hur går man tillväga på en sådan i bedömning och sånt? Det är som sagt första gången jag hör talas om detta, så det skulle vara roligt att få lite info, samt höra från er med blandraser som ställt ut era hundar på en sådan!

Tyckte nämligen det lät lite konstigt, då blandrashundar allihop ser olika ut :P

Kram Lotta

gejsa
0

Jag var med i Blandis tror nog den finns fortfarande. Dom anordnar blandrasutställningar. Ställde ut min blandrastik där. Dom anordnade även lydnadstävlingar som jag var med i. Tror att dom t o m har en träff varje sommar med utställning och lydnad i Stockholm. Det var jättemycket folk och det är som en vanlig utställning. Dom kan ju inte säga hur en hund ska se ut men dom tittar på benställning, tänder osv Och ser en hund ful eller konstig ut kanske har för korta ben till kroppen osv så lär den ju inte få pris. Men kul var det iaf.

Freke
0

Blandis.se finns ännu.. Och anordnar Utställningar, svarar på frågor och likt detta har ett forum för sånt.

samt rikstäckande hund registrerings tjänst, för Hundar.. Rena som "skitiga"

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[lottaeriksson]
0

#1 Okej :) Vad skoj ändå, att de med blandraser kan ställa ut menar jag :) Så de slipper känna sig "utanför" eller vad man ska säga :P Ofta kan det ju vara fördomar mot blandraser, så detta tyckte jag var skoj ^^,