Haha trodde du skulle skriva något viktigt, som vanligt! *fniss*
I dag åker jag på eftermiddagen.

Haha ja, jag längtar faktist. Men har ännu inte riktigt bestämt mig till 100 % vilken det blir. Suck! Varför ska man kolla stam och så. :)

Kolla stamtavla räcker väl inte! Man vill ju kolla allt man kan på rasdata! Föräldrarna, deras tidigare avkommor, föräldrarnas syskon och ev avkommor, alla hundar bakåt i stamtavlan. Veterinärunderökningar, tävlingsresultat, utatällningsresultat osv.
Jag kan sitta och fippla måååånga månader med sånt. Kanske inte så mycket vid införskaffande av husky, för de är ju friska. Då räcker det att träffa hundarna, ha lite koll på uppfödaren, veta hur de kör hundarna och gilla hundarna. På en golden där det finns en massa ögon, högfter och saker det kan vara fel på känns det dock vettigt att släktforska NOGA! Kul oxå, när man sitter hemma och väntar…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#4# Precis! Och för att kolla sånt måste man ju ha stamtavlan. Men jag orkade inte rabbla allt. Men nu åker jag iaf.

Lycka till!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tack! Nu har varit och lämnat handpenning på en scäfertikvalp. Leverans den 4 juni. Nu kommer dessa dagar att bli långa fram till dess.

åh vad roligt! :) grattis

Hihi tack Johanna! Ska bli så kul.

ja det förstår jag ;)
det kommer bilder sen hoppas jag!?

Tyvärr glömde jag kameran. Men tog några foton med min mobil. Men det är så mörka bilder har ju bara 1 megapixel på den också. Men sedan kommer dom det lovar jag. När jag hämtat hem henne.
Åh grattis! :)
Oj, vad kul!! :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Haha skaka inte så tappar huvudet. Det sitter rätt så löst vet du. Precis som dina löständer och glasögon.
Tack ni andra. :) Jag är så glad och upprymd. Men känner mig lite taskig mot den andra kenneln. Jag ringde ju och sa ifrån i kväll när jag skullle ha kommit. Ville inte säga nej innan jag sett "min" valp först och bestämt mig.