Reservdelar till springer?
Vet nån om det går att köpa reservdelar till springern (den där som man sätter fast i cykeln)? Igår när jag cyklade till Brukshundsklubben med Tindra så drog hon sönder plastgrejen som sitter mellan själva öglan i pinnen, och snöret (fattar nån vad jag menar?) som fästs i selen. Hon drar alltid när vi kommer i närheten av Brukshundsklubben eftersom att hon älskar att vara där, det är nästan som hennes andra hem. =P

Har inget svar på din fråga men min första tanke när jag såg titeln var: reservdelar till springer spaniel????
#1 hihi, hände mej med :D

Vet att jag såg reservdelar till springer ifjol då jag själv var ute efter att köpa en springer, men just nu hittar jag det inte… men fråga på närmaste djuraffär
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ja, vi trögfattade var ju inte precis till någon hjälp!
Haha okå, tack! =)

Fick höra igår att springer har inte så bra kvalite och det är många som får plastbiten sönderdragen.

#6 det är meningen att plastbiten ska gå sönder om hunden drar för hårt, den ska alltså gå sönder istället för att hunden ska kunna dra omkull med hela ekipaget… Men det ska finnas likadana bitar fast i metall att köpa
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
På http://www.haromi.se/ finns flera reservdelar till springern, kolla under Annat/Tillbehör > Springer. Finns säkert på andra sidor också, men det var den första jag hittade. Här finns en lista på flera internetbutiker för hundtillbehör: http://www.hittabutik.se/default.asp?idCategory=145&idCategoryShowChildren=9
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

#7 Okey, jag har ju fått en springer av min mor. Men inte använt den ännu, tror nog jag hellre chansar på att bli omkulldragen istället för att köpa nya plastbitar med jämna mellanrum. Då två av mina går i drag på vintern så jobbar dom f*n häcken av sig.

Jag har ett öra från en brun/vit springer. Är det engelsk eller welsh Du var intresserad av förresten? Har ett högeröra från en engelsk och en vänsteröra från en welsh. 

#10 Hahaha.. den var bra :)

#9# Men dom är jäkligt bra annars. Har inte varit med om att den gått sönder fast jag haft en schäfer i snöret. :) Men gammal plast är ju ömtåligare.
#10 Haha, engelsk blir nog bra.
#12 Vad hade du för klenis till schäfer?
Min muskelsheltie drog då sönder den som om den vore gjord av papper.
Haha nämen hon blir vähääldigt dragig när vi kommer i närheten av brukshundsklubben för där finns kompisar och framförallt - EN AGILITYPLAN!!!! Det är ju bland det bästa som finns! Springern är ca 1 år gammal.

Jag har lagat den med saker som ligger och slänger hemma….fungerar utmärkt!!
#15 Haha, ja en svans, ett öra och ett bakben. =P

jag har bakben som bara ligger och dammar. någon speciell storlek du önskar?