Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1287 ggr
Zadeira
0

Hundvakt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade hit nu när jag blivit hundvakt en månad. Hänger vanligtvis på ridsportforumet, men där handlar det ju om hästar, och tänkte att man kanske kan få hjälp och inspiration här inne angående hunden.

Jag passar en liten rottiskille på snart två år, vid namn Zeus. Jag är inte hundvan alls, har känt honom sen han var liten men har aldrig förr direkt umgåtts med hundar. Därför är det definitivt en utmaning, då han är väldigt speciell. Trotsåldern, ouppfostrad mot andra hundar och kräver en del.

Superbra att jag hittat hit då och förhoppningsvis kan få lite hjälp av er hundvana! Tänkte be om lite tips på hur ni stimulerar era hundar? Har ni några bra övningar och knep så att jag och hunden kan få en bra månad tillsammans? Vi promenerar 3 timmar om dagen, men han behöver ju bli stimulerad och aktiverad i hjärnan också! Jag vet inte riktigt hur jag ska variera lekar och övningar, vet inte vad jag kan sysselsätta honom med.

tilja
0

Vilken läckerbit!

Zadeira
0

*skrattar* Han är lite större och muskligare nu också, bilen är ju nästan ett år gammal, hittade ingen nyare ;)

[Vargnatt-]
0

Aramis älskar att leta godis, brukar gömma det lite överallt här hemma så får han nosa sig fram till dom, det tröttar ut hans skalle lite i alla fall :).

En annan favorit är att sätta godis i en kartong som han sedan får riva sönder för att få fram godiset. Går snabbt nu när han blivit större men fortfarande lika uppskattat :P.

Zadeira
0

Men hur gör du när du gömmer det? Jag menar, så att han fattar att man gömt godis som han ska leta upp?

[Vargnatt-]
0

När jag skulle lära Aramis att leta godis, så satt jag på golvet med honom först, också visade jag att jag hade godisbit i handen, sen gömde jag den bakom ett bordsben eller något men jag gjorde det så att han verkligen såg var jag satt den, sedan sa jag "Sök!" också hittade han den och då fick han myyyyycket beröm, sen har jag gjort det lite svårare hela tiden :)