Hunden morrade i dag !
Hej !
Min man var ute med Svante nu på morgonen, och dom mötte 2 schäfrar. Svante började morra, något som han aldrig gjort förut. Var det en signal fara ? Eller något annat ? Allt gick lugnt till, schäfrarna var lydiga och la sig ner då deras husse sa till, så svante och min man kunde passera…Vad tror ni ?…………
Svante är nu 11 månader
Eva………….
Det är ju skillnad på att morra och morra.
Morra för att skälla.
Morra för att "visa sig stor.
Ja, det finns en massa anledningar. Svårt att säga.
Men avled hans uppmärksamhet vid hundmöten, t e x med godis och gör hundmötena till en säker situation.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Han kan ha blivit osäker, schäfrarna kanske hade ett otydligt språk. Mitt tips är att (i bästa möjliga mån) vid hundmöten så går du en halvcirkel förbi, på så sätt har alla hundar chans att läsa varandras kroppsspråk, som syns mest från sidan, framifrån kan det ibland vara svårt.

Med tanke på Svantes ålder så kan det även vara en spök/trotts ålder på intågande
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
håller med 3 där, och var nu chäfrarna så lydiga och allt så lugnt så hade det ju varit kanon om dom stannat och pratat väder eller nått ett tag utan att låte dem hälsa, finns ingen bättre träning, hade det blivit stökigt så hade jag avlett och gått en annan väg;-)
Håller med till fullo. Min man försökte prata med den andra hussen, men han visade inget intresse. Så det var bara för svante och husse att gå vidare.
Tack för alla svar…..

Tror det är spök och trots precis som Anne_N skrev.
Men om ni är ute och går och han gör så igen, ha med godis och försök få han på andra tankar så han ignorerar andra hundar.

Tror som många ovan att det är spökåldern. Viktigt att hundar lär sig att de inte måste "stöta och blöta sig" med alla de möter.