Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1043 ggr
Ogirl
0

Otroligt dålig andedräckt!

Vad beror det på när hundar har en extremt dåloig andedräckt? Min 5 månaders valp stinker ur munnen så man blir spy när hon andas på en? Vad kan jag göra för att få henne att lukta godare ur munnen? hon får bara valpfoder och vi borstar tänderna!

aase-andersson
0

Hon byter tänder därför luktar hon så illa nu…det går över..om det inte är en liten ras förstås för de får tandsten lättare än större.

Ogirl
0

#1 okej! tack så mycket! läste någonstans något om att dom kan ha njurproblem om dom har dålig andedräckt. För i vanliga fall så brukar dom ju lkuta "valp" men min knas luktar bara bajs:P

hehe… tur att alla tänder snart är tappade!:)

ingann
0

det finns tuggpinnar som motverkar tandsten (påstås det iaf) och som luktar riktigt gott faktisk=) Åskar får en halv sådan/dag (vitakrafts dental fresh) och har bra andedräkt. De är ganska långa så till en valp/liten hund räcker en halv.

Om de funkar mot tandsten vet jag inte, borstar tandsingarna iaf, men de är goda o förbättrar som sagt var andedräkten.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Ogirl
0

#3 Ja, har funderat på något sånt… men hon är så j-a kräsen lilla valpen att hon knappt äter något… så vet inte om hon skulle tycka om det:P

SaraC
0

Om det inte slutar lukta skulle jag kolla med veterinär. Det är ju inte meningen att en hund ska lukta äckligt ur munnen. Är det inte något av de föregående redan skrivit kan det ju vara en infektion eller vad som.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

fettmedkevlar
0

Jag tror på tandbyte, men kolla halsmandlarna för säkerhetens skull

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Ogirl
0

#6 hur kollar man halsmandlarna då?

hon kankse har ont någonstans efter som hon inte vill äta.. 

jag tror att det beror på att hon är kräsen och har ont i munnen för att hon byter tänder… men kankse måste uppsöka en vetrinär. :/