Hund i familjen :-)
Är helt ny här 
Nu har jag äntligen kunnat vara med deltagende i detta underbara forum
För ett tag sedan har jag bara läst här och nu äntligen ska vi ha hund i familjen.
Jag kommer och bli fodervärd åt en tik om ca två veckor.
Jag och min sambo har betsämmt oss för ett tag sedan att skaffa hund i familjen, efter ca 1års funderingar så var det bestämmt att vi ska ha en. Nu äntligen har kag hittat min dröm hund 
Jag får henne om ca två veckor, det är så också att vi har inte berättat något för vår son, utan tänkt att när allt är klart så berättar vi.
Hur skulle ni tycka att bäst göra för båda hunden och sonen? Ska vi hämta hunden när vår son är på förskolan så att hon hinner i lugn och ro lära känna platsen eller ska vi ha vår son med när vi ska hämta henne?
Hur gjorde ni när ni hämta era hundar?
Hon är en valp på ca 8-9veckor.
Välkommen hit! :D
Välkommen hit! Kul med valp!! :)
Jag hade hämtat valpen när barnet var på förskolan, pga av just som du skriver att den då säkert får det lugnare de första timmaren den finner sig till rätta.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Välkommen hit! :) Grattis till den kommande valpen…! Va är hon för ras?
Grattis till en liten voffsing=)
Jag skulle nog som Eros skriver, hämta valpen medan sonen är på förskolan. Men jag skulle absolut berätta för sonen några dagar, minst, innan att det kommer en valp och berätta hur han ska uppföra sig mot den. Annars finns risken att han kommer hem, ser valpen, blockerar hörselgångarna ( mycket vanigt bland barn, har 2 egna + massa syskon-, kompis-barn) och slänger sig över valpen;)
Lycka till!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
det beror ju på hur din son är i sättet, jag har alltid haft mina söner med mig, och förklarat vad dom får och inte får göra i början,och det har gått jättebra bara man är med och förklarar hela tiden ;-), uppfödarna har uppskattat också att träffa barnen för det är många ggr genom dom man kan se var hunden hamnar i för någon familj.
Hade nog om det är tillräckligt nära för att hinna, åkt medan han är på förskolan.
Tack till alla för välkomnandet 
#3 Rasen är en hemlis tills hon kommer hem
men hon är en av de STORA raser 
#4 haha, skrattade gott om det med stänga hörselgångarna
, sorry, det var bara så roligt.
Ju, min son är vann vid djur, har en vännina som har en kennel och vi är där ibland och hälsar på hennes hundar.
Min tanke är att det är alltid annarlunda med ens egen hund, han kanske ändå blir mycket glad för hunden och vill gärna klappa henne och leka med henne, medan hunden vill utförska det nya hemmet.
Kanske är en bra ide att hämta henne när sonen är på förskolan.