Konstiga flytningar
Nadja är 8 veckor 2 dagar…
Kom som sagt hem till oss igår. Idag upptäckte jag grön/gula sega flytningar när hon sovit… Tempade henne, 38.7 grader… Har pratat med veterinären om vad det kan vara, de misstänker UVI och tyckte vi skulle avvakta… men på en sådan liten?? (tycker inte hon kissar mycket mer än vad hon borde) Och om hon får sådana flytningar pga UVI så har det väl gått långt?!
Pratade även med uppfödaren och de hade ingen aning om vad det kunde vara.
Ska avvakta till i morgon och tempar med jämna mellanrum.
Några funderingar om vad det kan vara?

UVI är inte så ovanligt på små valpar. Kan vara det.
Men hon kissar inte mer än vanligt, tvättar sig inte överdrivit och verkar inte har ont heller när hon kissar.
Finns kanske en möjlighet att det är Vaginit?

jag har visserligen bara iller.. men hade det varit en iller skulle det kunna vara vaginit. Vet dock inte med hundar=)

#3 vad är vaginit?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jodå, både hundar och katter kan drabbas
Om du inte känner dig säker på veterinärens svar kan du ju alltid ringa någon mer och rådfråga. Hoppas att det inte är något allvarligt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KAN SMÅ VALPAR FÅ LIVMODERINFLAMMATION?DEN TANKEN SLOG MIG PÅ EN GÅNG MEN HOPPAS ATT VAD DET ÄN ÄR SÅ GÅR DET ÖVER!!!NOG BORDE VÄL UPPFÖDAREN SETT NÅT EFTERSOM NI FICK HEM HENNE IGÅR OM JAG FÖRSTÅTT RÄTT?
Har inte sett flytningarna sen söndags, men håller koll och skulle de komma tillbaka så ska vi återkomma till veterinären igen. har pratat med 2 olika nu!
Livmoderinflammation tror jag inte det är då flytningarna inte var illaluktande och hon inte var allmänpåverkad heller…
Uppfödaren hade inte sett något och visste inte riktigt vad det kunde vara, och ja, du förstod rätt att jag upptäkte flytningarna dagen efter hon kommit hem till oss ;)
Valpen var veterinärbesiktad innan du hämtade gissar jag, inom en vecka före leverans, inget som står på den?
Hoppas att det går över fort.
Självklart, hon blev bes. dagen innan jag hämtade henne och allt var u.a…