nyss hemkommen
Har just kommit hem med nya valpen, han heter Alladin och är en cocker spaniel.
Resan gick jättebra, men nät vi kom hem var han så trött att han stoppade nosen i min toffla och somnade
Jag tar tacksamt emot alla bra tips för en nygammal hundägare, det är ganska många år sen vi hade hund sist, helst såna man inte kan läsa sig till på nätet eller i hundböcker.
GRATTIS!! :D
Vad roligt, underbart med en valp :) Ett förslag är att du frågar mer specifikt efter vad du vill veta/vill ha för tips, då är det lättare att svara :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tack!
Just nu behövs kanske inga tips. Alladin sover så sött. Han har varit jätteduktig! Tre gånger har han varit ute o alla tre gångerna har han kissat, ännu har det inte hänt något inne men det är väl lite tidigt att säja att han är rumsren redan.
Det blir spännande att se hur natten blir! Ska han få sova i min säng om han gnäller? Han har en egen korg men den har han inte velat vara i än!
#3 Vad bra :)
Det beror på om du vill ha honom i sängen eller inte. Tycker du det är okej att han sover i sängen kan du ta upp honom om du känner för det. Men har du bestämt att du inte vill ha en hund i sängen så ska du låta bli, annars lär han ju sig att han får komma upp i sängen om han gnäller.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Grattis till den nya valpen!
Håller med #4 i frågan om att sova i sängen.
Go´morron alla solälskare!
Ännu en dag med sol o värme!
Alladin o jag gillar inte alltför hög värme så vi håller oss nog i skuggan idag.
Är det ok att duscha valpen (utan schampo mm) för att svalka av honom hur ofta som helst eller torkar det ut hans päls?
PS Alladin sov i sin korg hela natten, brevid min och husses sängar, det gick jättebra! Kl 6 vaknade han o gnydde, då gick husse ut så han fick uträtta sina behov.

#6# Ge honom friskt vatten att dricka i stället. Och visa var det finns skugga. Tror inte att man ska duscha en liten valp för mycket nu i början.
#7# Tack!
Är det någon hundägare som har erfarenhet av fästinghalsbandet BIO BAND PLUS? Vill helst inte använda Frontline eller Scalibor.

Tips från en fd cocker-ägare! Uppmuntra att han apporterar saker till dig, det kommer du att ha stor glädje av i framtiden. Lycka Till!

Å så kul att du skaffat en cocker. Tror inte att det är så många här som har det. Har du inga bilder på din lilla sötnos?
#10 Ärligt talat så har ja haft så fullt upp med den lille rackarns Alladin att jag inte hunnit ta några bra bilder på honom, har bara kamera i telefonen, dom bilderna är inte så bra. När jag har riktiga bilder på honom lovar jag att visa dom.
Det går över förväntan bra med Alladin, han sover i sin korg på natten, gnäller lite när han vill gå ut (jag går ut varannan timme), det har bara hänt en olycka en så länge och det var mitt fel -telefonen ringde när vi just tagit på oss för att gå ut!
Han är jätteduktig!
#9 Tack för tipset! Han hämtar redan allt han kommer över och lägger dem i sin korg!

GRATTIS!

Vilken färg har han? Vilken kennel kommer han ifrån? Jag är så nyfiken ;)
#13 Alladin är helt svart förutom några vita strån på halsen och bröstet.
Jag har inte köpt honom på någon kennel utan av en tjej i Skåne som hade både mamman och pappan, det var inte meningen att mamman skulle ha valpar, men hon smet en natt till hanen och resultatet blev Alladin och några valpar till.

#15 Hur gammal är din fina cocker?

Hon blev 4 i april

jag har oxå en cocker men en amris då då;) Tiara är svart och 4 år i Juli!! Cocker är en underbar ras…grattis till din gullunge,du kommer inte att ångra valet av ras,det törs jag nästan svära på;)
#17 o #18 Det var ju stora tjejer!
Ja, att välja ras var inte svårt! Cocker spaniel har alltid varit min favorit-ras. Har aldrig haft någon egen förrän nu men alla cockrar som bekanta till mig haft har alla varit underbara hundar.
Ska så småningom försöka få någon att fota honom så ni får se det lilla underbarnet, men han är ju helsvart så det är svårt att få en bra bild som gör hinom rättvisa.