Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 801 ggr
Imasy
0

Funderar på hund nr 2...

Jag har gått i funderingar på att skaffa en till hund ett bra tag nu, men jag vet inte om jag vågar :/

jag hade ju 2 st hundar tills jag blev gravid, då jag omplacerade en av dem. men jag tycker det verkar som att min hund saknar ett hundsällskap, och jag tycker hon är mer alert när hon har sällskap, och hon har problem med vikten…

men jag vet inte om jag vågar? det känns som ett sånt stort steg att skaffa en till hund. samtidigt sdå ska jag ju ut och gå med ett snöre, så vad gör det om jag har 2 ? men jag är så rädd att jag inte ska orka med en till pga min sjukdom.

vill ju inte skaffa en och sedan inse att detta gick ju inte :/

tips och råd någon?

SaraC
1

Om du är osäker kanske du kan prova dig fram genom att t.ex. erbjuda dig att bli någon form av dagmatte åt en annan hund? Finns ju många som behöver hjälp med sina hundar. Bara det första alternativet som dök upp i mitt huvud :)

I vilket fall tycker jag att man aldrig ska besluta sig för att skaffa en hund om man känner sig osäker :) Då är det bättre att vänta.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Imasy
0

ja, jag har funderat i mer än ett halvår, och kikat runt lite, men just Den hunden har inte dykt upp.

jag har också funderat på att vara dagmatte, men jag tycker att det inte passar, då jag känner att jag blir låst i mitt eget hem till vissa tider, och det fungerar inte.

men hur det än är, så har jag ju en hund som jag iaf måste ut med, så vad spelar det för roll om det är en eller två, egentligen?

LillMalin
0

Vart bor du nånstans?

Vet inte direkt om det är så nära  Östersund?

lena1
0

jag har haft barn och 3 hundar i alla år, utom nu de sista åren och en skada i ryggen som gör att jag är hindrad att utföra vissa saker, men jag skulle aldrig skaffa dem om jag inte visste att jag till hundra klarade av dem,det går det är jag ett bevis på men det krävs massor med tid och logiskt tänkande och ett tränande som skiljer sig mycket än om jag skulle ha kunnat fortsatt på den klubben jag höll mig till innan ryggen gick sönder;-)

Imasy
0

Jag bor i Dalarna :)

jag har även funderat på att vara stödhem, skulle det absolut absolut inte gå, så har man ju en förening i ryggen att luta sig emot.