Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1127 ggr
Kaakan
0

Sluta morra?

Har en 7 år gammal jack russell som alltid ska morra åt allt man gör.. torkar tassar, undersöker honom om jag håller honom i famnen å någon annan ska klappa osv.

Har tränat en del lydnad ,räddning å agillity, han får aldrig äta utan lov eller  gå först ut genom dörren, så han är inte helt släppt vind för våg eller "självuppfostrad" ..

Tidigare har jag bra nonchalerat morrandet och gjort de jag tänkt ändå, trots han protester, eller hållt i tassen tills han slutat morra.

Undrar om nogon har några bra ideer på hur man får honom att slutaFörvånad

AnneN
0

Kika om du hittar något tips på IMMI

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kaakan
0

Tack för tipsetGlad fanns mycke bra där!

JoannaHaake
0

Ofta uppfattar hundar arbete och ledig tid olika när du tränar och säger åt hunden att vänta vid maten är det arbete och då gör den det som den är tränad till.Under tass torkning är det ledig tid och då tycker din hund antagligen att du inte är den som bestämmer vad han ska göra då,för hunden är ledig.Titta på hunden och morra tillbaka istället så han förstår att ni talar samma språk och han måste lyssna även när det är ledig tid och han inte är under lydnads kommando.Det kan va värt att prova.Har funkat för mig i 12 år som jag jobbat med hundar dagligen.Du får tänka mer som en hund..Lycka tillSkrattande

Zebben
0

Hur länge har det pågått? Kan han ha ont?

Kaakan
0

Nä ont tror jag inte han har, han har alltid varigt sådan, tror mer det handlar om att jag kränker honom. " Åh , hon är ju så pinsam, torka tassarna, fröken fasoner, lite skit på golvet har väl ingen dött av Cool.." typ något sådan står det i pratbubblan ovanför huvudet. Jack russell, terrier, är ju en utmaning.. Har mest nochat de, har provat att morra oxå men det kitlar så i halsen efter en stunds överröstande av varandra, men det fungerar i bland, tycker jag är ganska envis av mig på den punkten att det är jag som vinner, men det är klart en terrier upphör väl aldrig att försökaGlad, är ju lite charmen med dem oxå. Tack för tipsen

Mischa
0

Har du provat att säga till på skarpen, altså bara höja rösten? eller "schh" ljud?

Att morra överröstande och ha sig tror jag bara leder till missförstånd, du skall inte behöva betee dig som en hund, han lär fatta endå.

Det där med att gå först ut genom dörren etc ger jag inte mycket för.

≧◔◡◔≦

Zebben
0

#5 Spelar ingen roll om "han alltid har varit så" Det kan ligga smärta bakom beteendet i alla fall.

Rekommenderar att Du tar hjälp av en duktig instruktör. Som kan se hur Ni beter Er i dessa situationer när han morrar.

JoannaHaake
0

Ta inte en instruktör som tränar med mutor bara för det löser inte huvud problemet tyvärr,Har födit upp russlare sen17 år tillbaka.

lena1
0

8, vad menar du med mutor?

JoannaHaake
0

Att belöna hunden med godis när den gör rätt och inte säga åt en när den gör fel utan ignorera det.Jag tycker dom ska ha både belöning i någon form och tillrätta visning vid fel.

lena1
0

10, ok då förstår jag;-)

Mischa
0

#8 det är väl endå upp till var och en vad för metoder man vill använda sig av?

fysiska korrigeringar är långt ifrån enda sättet att bli av med oönskade  beteenden.

≧◔◡◔≦