Fotografera andra's hundar (?)
Får man fotografera andras hundar? Alltså, om jag typ har med min kamera, och så är det nån gullig hund nånstans, kan jag ta kort på den då?
eller..behöver jag ägaren's tillstånd för att ta ett/några bilder?

Jag tror inte det finns någon lag mot det, men kanske kan vara bra att fråga ägaren iaf =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag skulle ropat och frågat…Men på håll, är det väl bara att knäppa på…!!
Går man nära så frågar man ju…eller hur ?
Tror Vi tänker lika..
Lycka Till med bilderna
#5, jag kan väl inte säga att jag stog på långt håll. men vi kollade på några slädhundar som skulle köra iväg snart och våran " granne" var den söta Collien som jag lyckades få på kort :)

Toppen-Fina foton !! GRATTIS till De
..Kul att se 
#7 Tack så mycket! ;D Själv vart jag nöjd med dom :)
Jätte fina bilder. Jag brukar fråga. Jag tar foton på utställningar ibland och tar då också meiladressen så dom får en bild. Ska iväg i slutet på månaden och fota åt en rasklubb. Det blir kul. Bilderna du tagit är kanon.
#9, Tack så mycket :D Skulle jag tagit nån närbild så skulle jag frågat, men nu har jag redigerad bilderna pytte lite, för att få bort onödiga detaljer :P
Jättefina bilder Malin;) Speciellt den på Rico´s kompis.
Jag vet inte vad som gäller för djurfoton men du får inte ta foton på människor och publicera utan deras tillåtelse. Som tur är gör folk det ändå ibland:) Tack vare det hittade de ju lilla Englas mördare, så fortsätt du… ser de att de blir fotade o inte vill det säjer de nog till så du kan radera det=)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#12, Tack så mycket! :)
Ja, dom skulle väl sagt till isåfall! :) Och det här med Englas mördare, det är ofattbart ! :O Att han fick en bild.

Jag skulle nog inte bry mej igentligen, utan tycka att det är roligt att man vill ta en bild på just min hund. Men själv frågar jag för att ha ryggen fri, så att säga.