Marodören Amos.
Om jag ställer strykbrädan på köksbordet och står där och stryker så har Amos ingen stryktvätt att bita tag i.
Om jag spikar fast matskålarna på golvet så kan inte Amos välta vattenskålen och matskålen och springa iväg med det.
Om jag skaffar en korg gjord av järn så har Amos en sovplats som är hel.
Om jag skaffar mig en våningssäng och ligger där uppe så slipper jag vakna av att Amos biter mig i näsan.
Om………
Finns det sömntabletter till valpar? 

HAHAHA, lider med dig Kerstin!
:=)) Kan tro nästan att Amira o Amos är släkt.. Här badas det i vattenskålen och leksakerna doppas däri sen springer hon runt med dem o skvätter, mat o vattenskålarna står aldrig där de ska. inget annat heller föressten. Provade med tunga keramikskålar ,men jag har klinkersgolv och hon drar runt dem och tippar o leker med dem så jag blir orolig hon ska ha sönder dem o skada sig, nu är det rostfria som gäller o de är ingen match att ta med sig.. Bäddarna är godare än ben och min säng är skönast att sova i och då är det som sagt va nära till mattes näsa när det är dags att vakna..men rolig är hon. Hon gömmer allt möjligt, man gör fynd överallt..
hahahaha himla go marodör måste jag säga:-)), ne det finns nog inga sömn tabletter till dom ,sjung en vagg sång det kanske hjälper:-))))
Hahah ^^

Haha skyll dig själv som inte köpte en schaffer. *fniss*
Hahaha ;) Var glad att du INTE köpte en Schaffer! ;) dom är värre :O :P

#6# Det är dom INTE.

Låt mig göra en lista på alla saker Exit bitit sönder.
#1 …..
Så var listan klar.
Väluppfostrade shafferbebisar biter inte sönder saker och bråkar.
Skyll dig själv som köpte en flabbe 

Haha håller med Nicki! Du kan ju ta fram ditt pris varje gång du blir arg på honom. :) Ett mutpris!
De låter som en alldeles fantastisk tid Kerstin!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hihi, för att få torka golvet utan en marodör som far fram som ett jehu efter moppen, så satte jag upp en kompostrgrind. Jättesmart, alla pratar om hur bra kompostgrindar är.
Synd bara att inte Amos Marodör har hört talas om det, för han satte bara racerfart mot grinden och vips låg den på golvet.
Fast egentligen är han ju väldigt smart, som tycker att det är idiotiskt att ägna sig åt så dumma saker när det finns så mycket annat roligt att göra.
Att handtagen på nedersta lådan är bortbitna är ju heller inte så dumt, för där kan jag spara alla mina hemligheter eftersom lådan är nästan inbrottssäker nu.
Förståndig hund!!
Att han mördade de nya matskålarna efter 5 minuter, fastän "Nicki" provtrampade dem på IKEA. Det beror helt enkelt på att han ville visa mig att det var riktigt IKEA-skitgrejjer.
Smart hund!!
Det är väl inte så underligt att han bet sönder högtalarsladdarna till datorn heller. Så illa som det plingar när jag spelar Betapet.
Att även sladden till modemet rök med berodde antagligen på att han tyckte att jag satt för mycket vid datorn.
Jag säger ju det, smart hund!!
Fast den bärbare är väl förankrad på köksbordet, så nu väntar jag bara på att han ska skjuva fram en stol och "mörda" den också.
Jösses, vad han är smart!!!

Haha, Hicka har inte tuggat sönder något mer än…. Öh, tomma toarullar som jag gett henne. Ska vi byta Kerstin?

Tsss! Han bara talar om högt och ljudligt att han:
1) Inte vill vara i din famn
2) att han inte vill bli lämnad ensam med dig i bilen
Klart han skriker den lille stackaren. Du skrämmer ju slag på honom
Och det ska till mycket för att skrämma en stor stöddig shaffervalp på 13 veckor 

#13 Hehe, nepp faktiskt inte.. Schäfrar är ju lydiga från födseln och säger till om något inte duger. Tex när jag lämnade Hicka med min kompis utanför affären så skrek hon, tex när min bror lyfte upp henne i famnen.. hon bet han faktiskt i örat så han fick hål. en riktig piercar schäfer!

#16 inte illa med en som piercar gratis =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Haha smart hund, vete 17. Han blev väl stöddig när han vann och tror nu att han äger allt och får ha sönder det om han vill. :)

Det är onsdag idag…
dvs 4 dagar kvar tills söndag….
Hur skulle Exit kunna bada i poolen då? Den har ju garanterat den där ouppfostrade flabben redan tuggat snder i kväll. (allra senast i morgon eftermiddag)
Flabbe!! Hahaha. den var bra Nicki, men du har väl typ köpt en… inte vet jag vad det liknar, men typ nån knasboll!?

Du!
Hörru! det är väl ändå inte min lille valp du kallar knasboll.
Nu måste du prata om mammas valp 
Jo :O Du är väl den ända typ *host* tantisen som har köpt en sånn där..gardin hängare eller nåt, *blänger på Nickis avatar*

*fnyser*
Aldrig att en schäfer skulle hänga i gardinerna.
Är bara knäppa labbeflabbisar som gör så.
#24 jo. det gör dom visst, alla som har schaffrar kan inte ha gardiner, eftersom att hunden/hundarna äter upp dom! :O

#20# Den poolen lär ju vara söndertuggad innan kvällen ju. Och då säger kerstin att han var smart för att tyckte inte han var smutsig. Han behövde inte bada. :)

#28# Ja, han behöver nog tvätta baken ofta. Så mycket skit han snackar med dig.
#11 haha, det där gör Nova med.. en kompostgrind har aldrig varit något hinder för den damen, springer man så flyttar det mesta på sig. Roligast var när hon gjorde det hos sin boxer-kompis, den hunden är livrädd för kompostgaller. så nova sprang glatt runt i hela huset och boxern låg så långt bort från gallret det bara gick och vågade inte röra på sig..*ler*
Min syster och hennes chef har problem med att schaffrar äter på väggarna.. det gör inte Labbar!! De är bara duktiga på att fånga flygfän och myror, perfekt, behöver aldrig mer använda gift, har ju hunden!!

Lillmalin är knäpp och har nog aldrig haft en riktig shaffer.
En riktig shaffer är väluppfostrad och tuggar inte på saker.
Som min Exit
(Sen att Nicki, Crim och Arras käkade mobiltelefoner, blomkrukor, skor, kaffebryggare osv hör inte hit)
#30 Om din syster gav den stackars shaffern lite mat så skulle den inte behöva äta vägg.
Typiskt labbebeteende 
#31 Nä, du vet schaffrar, allergiska mot allt.. man behöver bara visa henne ett ben så får hon prickar. så maten får allt hennes matte hålla i. *ler* men gips fungerade tydligen.
inte kan man ge henne en leksak heller, då ska den kastas konstant. och sitter man där i lugn och ro så kommer hon fram och spyr upp (tja nästan) en liten träflisa som hon sparat, inte mer än ett par millimeter stor och vill att man ska kasta.. tur att hon är så kelen och hyfsat (ok, ganska) väluppfostrad, annars skulle man aldrig låta vår labbe hänga med henne på dagarna.. räcker med att schaffern lärt vår labbe att man kan hoppa upp och sno saker från bordet.. *ler*Nova, hon leker lagom mycket hon, några kast, sen är det bra.. (om du inte kastar mat förståss.. vore ju synd om den fick förfaras lixom)

#32# Jag tror att det du kallar för schaffer är en förklädd labbe. Så där är inte schaffrar som du beskriver. :)
Jag är inte alls Knäpp! :D Jag är en *host* väluppfostrad unge! :D

Lika *host* "väluppfostrad" som en flabbe då ;)

Tänk om man har en matställning med PLÅT(?) skålar, och den lilla hunden slet tag i ena matbarsbenet och drog hela ställningen runt i köket, ut i vardagsrummet och sist ut i hallen. Och det blev som en FLOD från köket ut i vardagsrummet och sist i hallen.
Guuuuuuuud vad jobbigt.. "Tur att jag inte har en sådan hund
"
#35, Jadå! ;D Jag är så uppfostrad jag ! ;D Jag och Rico har några likheter faktiskt ;)
- Ingen av oss gillar ögonkontakt
- Vi gillar inte att någon kollar på oss när vi äter, då går vi ;) .
- Båda är OTROLIGT smarta redan vid födslen :D
- Båda har mycket energi, men bara när vi själva vill annvända den.
- Båda kan vara lite *host* knäppa
- Om nån kommer in genom en dörr, kollar vi alltid vem som kommer och går och hälsar! ;)
- Båda äter på kvällen :)
- Ingen av oss gillar att vara kopplade ;)
- Och vi kan verkligen slå döv örat till om det är tråkiga saker som sägs.
- Båda vet vad ordet " maaaaaaaaaaaaaat" betyder, då går båda och gömmer sig.
- Ingen av oss äter varierad kost! ;) (man kan ju undra vad jag äter xD)
- Båda gillar att sitta och chatta på msn och HiF! ;D
- Båda gillar promenader.
- Och båda gillar att träffa kompisar.
Ja, som sagt, vi är ganska lika, men somsagt, så är ju jag smartast, det är ju inget att diskutera *blänger på Rico som nyss såg vad jag skrev* :D
Ssss….säg inget högt, men jag har varit och köpt en barnpool till marodören. Som ska vara absolut shafferfri.