hjälp
Min hund började löpa 1maj och nu är hennes juver svullet kan hon vara sken dräktig?

Du skriver svullet innebär de att de bara är ett som är svullet ?kommer de mjölk ?juvret är väl inte hårt ? Min tik har varit skendräktig flera ggr men nu är de många år sedan men man ger galostop för att mjölkproduktionen skall avklinga .
Har du sett andra skendräktighets symptom jamenar bäddar hon gräver gropar är allmänt jobbig pipig så var i alla fall min men med galstop försvannt de .
mvh/bjorsa

Har hon inge mjölk, har ont och varm i juvret kan hon ju ha juverinflammation. Våran welshtik brukar bli skendräktig så fort våran katt har kattungar, men minskar man på fodret och motionerar mer så brukar det gå över.

De brukar bli väldigt tjocka om juvren baktill mer än framtill, alltså magen blir ganska plufsig. Båda hade mjölk. Prova att klämma fram en droppe genom att ta längst in på spenen och liksom pressa ihop framåt. Är hon inte röd eller varm om juvret, men har mjölk, ska det inte vara någon fara med henne.
Min tik är 2 år och 5 månader och har löpt 2 gånger, första löpet kom väldigt sent, och hon har blivit skendräktig båda gångerna. Frågade hennes uppfödare om detta och de sa, precis som #2, att neddragning på fodret och mer motion gör susen.
Min tik bäddar väldigt mycket, i precis alla hörn i hela lägenheten, är orolig och vandrar runt, precis som om hon skulle föda, och är noga med att ha koll på sina leksaker (hennes bebisar), när hon är skendräktig.
Hoppas att det går bra med din tjej! :D

Tack ! hon var nog skendräktig det kom mjölk, hon har dock inte bäddat eller visat annat beteende på skendräktighet.
MVH Yvonne