Kooikerhondje
Heejsan, jag vill veta lite mer om rasen Kooikerhondje och dess temprament. Jag är mycket kär i rasen och har vart det väldigt länge nu. Har ni några bilder så skicka gärna! :D
Kram Elin!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Här är rasens sida. http://www.skooi.se/
Bra sida! :D tack så mycket!
:)

Hej! Jag vet inte så mycket om rasen men jag känner en tik som är väldigt fin och med mycket fint temperament. Hon är lite försiktig både med andra hundar och människor och springer inte fram till andra hundar som tex min egen hund gärna vill göra. Hur trevlig som helst och mycket vacker. Jag kan absolut tänka mig en själv!
#4 Visst är det en mycket liten ras?

Jag vet inte om du menar storleksmässigt eller hur många det finns i Sverige. När det gäller storleken så tycker jag den är precis lagom eftersom jag gillar hundar som inte är stora men inte heller för små. Den jag känner är lika stor som min hund - han väger minst 12 kg (vet inte exakt) och är cirka 45 cm hög. Det är väl lite mindre än en mellanpincher kan man säga. Perfekt storlek alltså. Ingen liten hund, men man kan lätt lyfta den om det behövs och han kan ligga i knät.
De finns inte så himla många men går man på utställning tycker jag att det brukar vara ett stort gäng som är med.
#6 Tack :)