Hunden påverkar katten
Japps, hundar brukar ju ligga och nafsa på sig själva med framtänderna om så säga ( hoppas ni förstår va ja menar )
Nu har min kattunge börjar göra de samma, obehagligt? ja!
Känns som en rakmaskin som nyper på samma ställe och käkarna går ju i 260, måste ju medge att de är ganska sött men seriöst, hur mkt kan en hund beteende påverka en katt egentligen?
Här hemma körs de sitt innan maten på både katt och hund tydligen :P och skall man ut och gå med hunden så har man en katt som skriker utav bara den och vill också med, går i koppel gillar vi nämligen men inte att gå ut själv…
vilket betyder att katten är inne katt så länge man inte slänger på henne en sele då funkar de att gå ut inte annars ;)
www.blueberryhedgehogs.com

Vad gulligt!
Katten har visst bestämt sig för att vara hund, precis som sin idol, tydligen! Bara kul att kunna gå ut med båda?
Kram
#1 haha jo precis.
Jo visst är de kul att gå ut med båda, dom går ju framåt båda två så då är de helt okej :P
www.blueberryhedgehogs.com

Grannen har en riktig siames, ingen hund, men siamesen tror att den är en hund.
Den följer med husse ut överallt utan sele..
Riktigt kul var det när vi, min jycke o jag, mötte en hel familj på söndagspromenad ett tag sedan.
Mamma och pappa i mitten, hand i hand. Hunden i koppel på matte, katten vid sidan av husse och barnet (3 år) på cykel, med stödhjul, en bit bakom..
Riktig idyll! =)
Förresten så har min jycke lärt husses katter en del hyss..
Kanske inte bör nämnas, :) men de har börjat gömma saker som egentligen ska ätas i sängen..
Jycken gömmer ju sina leksaker överallt. *L*
Mina sysslingar har en katt som hundarna hittade när den var unge. eftersom hundarna hade varit på den och nosat och slickat (den var ute) så misstänkte de att katthonan inte skulle våga sig tillbaka. så de tog katten, flaskmatade honom och han växte upp med hundarna. nu sitter han i fönstret och jamar när det kommer folk, han springer fram mot människor, som hundar, men sedan kastar han sig på gruset och ska bli klappad istället för att nosa i skrevet eller nått..*ler* tigger vid matbordet och äter i samma skålar som hundarna.. lite söt.. men fortfarande för mycket katt för att jag ska kunna vara bekväm nära honom.