osäker hund
jag har en hund som är otroligt osäker på andra männskor
förut vägrade hon bara gå nära men nu har hon börjat skälla och jag är rädd att det ska slutligen leda till utfall
har provat att dom andra ska ignorera henne, kasta godis, sitta på huk och inte kolla på henne men ge godis, att jag lockar förbi henne med godis men hon vill inte ha godis,leksak eller vad det är jag har..
jag vet ingenting om hennes uppväxt men när hon kom kunde hon inte ens gå utanför dörren för hon var rädd för allt, så hon har gjort jätte framsteg förutom mot människor.. hon är 7 månader nu.
har funderat på att skaffa en "storesyster" eller "storebror" åt henne.
hon är ju absolut inte elak utan världens gosegris, hon vet bara inte hur hon ska hantera situationen hon skäller och skäller ibland övergår det till skäll och "bus".
hon går otroligt lätt upp i stress för minsta lilla, det är jätte jobbigt både för henne och mig.
nån som har nått tips på hjälp till mej?

Sök hjälp av kunnig instruktör där Du bor. Svårt att ge såna här råd över nätet. Man måste träffa hunden och veta mer om hunden för att kunna veta hur man ska lägga upp träningen. Blir det fel, så blir problemmet värre.
#1 hej, hundkursen börjar om 2 veckor så då ska jag prata med hon som har den. men tänkte nått tips så det inte förvärras innan de eller nått tips så det blir bättre.
Jag är rädd för att om du skaffar ytterligare en hund kommer du få problemet gånger två istället.
Har du provat att klicka in henne?
för att sedan övergå till att stärka kontakten mellan er, jag upplevde att mina hundar blev otroligt mycket mer kontaktsökande och därmed mer lättränade.
≧◔◡◔≦
#3 joo exakt problem gånger två.
jag kan inte det där med klicker :/
innan kursen börjar skulle jag i alla fall ta det lugnt vid alla möten, alltså inte försöka få andra att hälsa på henne på något sätt, utan det är bättre att alla ignorer henne och att hon i så fall tar kontakten själv om hon vill,annars kan det kännas påtvingat för henne och hon är ju inte så gammal heller, men stå gärna länge och väl och prata med andra, men varken du eller dom ska ta någon som helst kontakt med henne då,det stressar säkert bara upp henne….hoppas det löser sig för er på kursen sen;-)