Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1856 ggr
kerstinjo
0

Smittsamt?

Jag har stora bekymmer med pristagaren Amos. *host, host* oj, ursäkta hostan, var var jag nu då? Jo, pristagaren Amos! *host* Det är ju så att han umgås rätt mycket med två shaffrar och jag undrar om det knasiga shafferbeteendet är smittsamt?

Jag börjar bli mycket orolig eftersom jag har upptäkt att han dricker lika ouppfostrat som en shaffer. Risken finns ju att han smittas av mer idiotiska shafferbeteenden.

Vad tycker ni? Ska jag göra så att de inte umgås mer eller finns det någon vaccination emot shafferfarsoten?

Kerstin 

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj,oj har just varit i kontakt med EU's smittskyddsutskott. Och jag får absolut inte frakta Amos på detta smittsamma sätt.

Kerstin 

kerstinjo
0

I fortsättningen måste bilen saneras vid shafferkontakt.

Kerstin 

kerstinjo
0

Det var visst böter för detta, shafferböter.

Kerstin 

kerstinjo
0

Virriga shafferägare har ingen koll på vad de låser in i hundburen!

Kerstin 

kerstinjo
0

Inte undra på att han vann ett pris!!!! *host, host* Et pris alltså!

Kerstin 

lena1
0

hahaha kerstin du är så rolig:-))))))

kerstinjo
0

#5 Hm…det var ju fel bild. Hur tusan kom Quila in här? *funderar* Säkert Zebben som saboterar för mig!

Kerstin 

kerstinjo
0

Skönhetssömn!

Kerstin 

KerstinP
0

Akta dig för den smittan den är livsfarlig!

Vattnadal
0

Skojar du att det är smittsamt. Alla som träffat Vidar vet att när han är lite uppe i varv låter han som en shaffer! Desutom har han en lätt släng av grönsisjukan oxå (då menar jag den riktiga grönisen, grönlandshund, inte groenis, som i groenendal) och kan skrika som en sån när han blir RIKTIGT uppe i varv!

Tänk om en trevlig retriever skulle börja dras med shafferfasoner. Så kan man ju inte behöva ha det!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

gejsa
0

Haha den där lilla svarta saken är ju drogad. Förstår att ni måste droga den annars dödar den väl den fina lilla schaffervalpisen. :)

Zebben
0

#11 Tänkte precis det! Han är nog fullproppad med lugnande medel (bevis finns, magen är ju stor som en fotboll). Annars hade han väl tuggat Exit för länge sedan.

Stackars lilla Exit, den där Ture tar ju upp all plats i bilburen. Exit får minsann ligga trångt medan knubbisen vräker ut sig.

Och angående vattenspill, så kommer Du snart bli varse Kerstin vad Du köpt för ras! Du kommer snart ligga på knä inför Nicki och be om att få byta hund.

Så här beter sig en labbe i närheten av vatten. Se bild

Zebben
0

och så här….. så kom inte och säg att labradorer kan hantera vatten. Fnys! Schäfrar må ha hål i underläppen när de dricker, men de badar i alla fall inte vattenskålarna.

Zebben
0

en schäfer uppför sig fint i närheten av vatten, de har faktiskt lite skam i kroppen till skillnad från labbar..

Zebben
0

Oops….fel foto.. Generad

Yessica
0

Haha ;D Ni är roliga ni :P

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Manda29
0

Haha. Det är så kul o läsa  Ni är bara för roliga.Skrattande

Kleverin
0

Det är kört för dig kerstin. Min älskade Labbe har umgåtts aldeles för mycket med schaffer och det har fördärvat henne totalt. man får torka golvet när hon har druckigt, hon har lärt sig öppna dörrar och att tigga… allt från den däringa schaffern.. ;-)

kerstinjo
0

# 18

Äntligen en människa som förstår min problem! Har din uppfödare också varnat för shafferfarsoten? Alla vet ju att det är en massa fel och skavanker på shaffrar och att vissa smittar.

Marodören Amos dricker redan som en shaffer, fastän han bara är 12 veckor och nu har "Nicki" placerat honom i hundgården med två shaffrar.

Kerstin 

Nicki
0

Nu ligger han i husses bil och sover.
Han klarade inte av tempot. ZzZzzzz

kerstinjo
0

# 13 och # 14 Härliga bilder!!! (Hemlisfast säg inte att jag sa det)

Påminner om min gamle labbe "Bosse" som badade i ALLT, gärna i sällskap med "Nickis" shaffer Nicki.

Fördelen med en labbe i en dypöl är att de inte ser lika lortiga ut som en shaffer.Glad

Kerstin 

LillMalin
0

*ropar ut till ALLA på IFOKUS*   KERSTIN TYCKTE ATT ZEBBEN HADE SUPER HÄRLIGA BILDER!!!!

Zebben
0

#22 Jag hörde inte riktigt, kan Du ta det en gång till så jag hör! Oskyldig

kerstinjo
0

# 22 o # 23.

Ja, ur fotografisk vinkel. Även om skärpan var lite dålig, men det går nog att fixa det grå-bruna med Photo shop.

# 23 Förresten har gejsa snott min hörapparat, men hon kanske lånar ut den för sisådär 25-38 öre. Hon är rätt snål så släng till henne en femma så kanske du får låna den ett tag.

*funderar* eller var det löstänerna Gemma-Gejsa tog??

Kerstin 

gejsa
0

#14# Nej, men vad gör den? Ramlade den ner i dypölen stackaren? Där ligger inte riktiga schaffrar annars inte. :)

gejsa
0

#12# Ja, dom där labbarna är i sitt rätta element. :)

gejsa
0

Oj, vad dubbelt det blev. Ta gärna bort dom dubbla.

Haha jag lånar inte ut någon hörapparat till dig. Då får jag ju aldrig mer tillbaka den.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
LillMalin
0

KERSTIN TYCKTE ATT ZEBBEN HADE SUPER HÄRLIGA BILDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *ROPAR ÄNNU HÖGRE* :D

kerstinjo
0

Tyst Snoris!Hemlis

Kerstin 

Zebben
0

25 Hrm…Fundersam jo, hon är ingen riktig schäfer vad gäller badandet i dypölar. *viskar* Hon älskar dypölar…Hemlis

LillMalin
0

#31 Blablablablablabla…..:DD ;D

gejsa
0

#32# Nej, men usch! Det där måste ju vara en förkädd "farsot" som eg är helt svart ju. Burr!

Liss
0

#32 Hahah! de var en sån jag minsan fick ecko att undgå när han sitter på bron.

Och på den här bilden lyssnar han minsan så fint också och låter bli att gå i dyvattnet^^ Amstaff/dogo gris ska man ha!:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆