Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 1819 ggr
Nicki
0

Varning för farosot!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En svart farosot invaderade idag mina underbara schäfrar och deras hundgård.

Hjälp!
Vad ska vi ta oss till.
Någon annan som har haft detta problem?

Funkar det med sånt där medel som man har mot mördarsniglar? Oskyldig

Nicki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Riktigt otäckt är det.
Den lämnade oxå nån äcklig brun smörja efter sig på marken *urk*
Skulle aldrig mina väluppfostrade schäfrar göra.

kerstinjo
0

# 1

Va??? Sitter min hund instängd  bland två stackars shaffrer. Lugn Amos, jag har ringt 112.

Jag hörde förresten ryktas att han fick av Svantes hundmat idag. Shaffermat som far som en raket genom magen.

Vad är farOsot??????????????????????Förvånad Kallas hundmaten så?

Ser ni förresten vad Arras står och beundrar Amos Marodör? <- vinnaren…..

Kerstin 

Nicki
0

*fnys*

Alla vet väl att blåa band OCH blåa rosetter på utställning bara är skit att få.

kerstinjo
0

Kerstin 

Nicki
0

Rött ska det vara. Har Arras och Exit maaaasssor av Cool

Nicki
0

*fnissar* Han slickar sig ju om munnen och tänker på vad saftigt den lille tjockisen måste smaka.
Särskilt nu när han fått riktigt gott foder i magen

kerstinjo
0

Skickade du efter många på en gång? Blev det inte dyrt eller tog du dem på avbetalning?Glad[

](http://www.freewebtown.com/hundgrafik/pixel/rosetter/070220BIS.gif) href="http://www.freewebtown.com/hundgrafik/pixel/rosetter/070220BIS.gif" rel="noopener noreferrer" target="_blank">

BIS BIS BIS BIS BIS

BIS BIS BIS BIS BIS

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Puppy/BIS Valp

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Puppy/BIS Valp

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Junior/BIS Junior

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Youngdog/BIS Unghund

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Veteran

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Breedergroups/BIS Avelsgrupp

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Breedgroups/BIS Uppfödargrupp

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Breedergroups/BIS Avelsgrupp

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Breedgroups/BIS Uppfödargrupp

BIS BIS BIS BIS BIS
BIS Veteran

[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=kerstinjo&&BinaryId=c9b9f65b-ec41-499b-b19b-9cc626e101e0', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))

Kerstin 

Nicki
0

**GEJSA!
ZEBBEN!

**Vart är ni när jag behöver er som mest?

Zebben
0

Nicki. Det där är ingen farosot. Det är en loppa, jättestor loppa. De kliar något fruktansvärt. Är väldig irriterande och otroligt svåra att bli av med. Här krävs det en dunderbehandling. Undrar om det räcker med Frontline behandling eller om det kanske är läge att kalla in Anticimex. Gick in på deras hemsida och de tar sig an skadedjur. Förhoppningsvis är problemmet borta om någon vecka. Här har Du telefon nr. Tel: 08-517 633 00 (huvudkontorer)

Försök under tiden att hålla Dina vackra hundar så långt borta från loppan som möjligt. Bakom galler rekommenderas.

gejsa
0

Oj, denna tråden har jag alldeles missat. Sorry!

Ja, någon sort av loppa kan det nog vara. Fast den är svart. hmm Ja, du kan pröva att döda den som man gör med mördarsniglar. Det är man väl med sprit? Fyll den jäkeln så får vi se om han vinner något pris full. hehe

Annars får du göra som zebben skriver. Ge inte upp kampen bara. Dina schaffrar kan ju bli helt förstörda om den får umgås med den där svarta saken.

Zebben
0

Ja, allergiska utslag kan schäfrar få av stora loppor. Var uppmärksam om det börjar klias.

LillMalin
0

HAHAHAH!!!!!!!!!!!! ;D Rico är också en sånn där svart konstig grejj, som brukar springa i cirklar runt på gräsmattan :o