Klippa klorna..
Hej!Jag kan inte klippa klorna på min hund för då börjar han morra och bli agressiv.Han stör sig mest på att man klipper klorna på insidan av tassen.Har försökt att muta med godis och ta ett steg itaget,men inget funkar.Enda lösningen som finns just nu är att gå till hundcentret och låta de klippa..:(
Annars är han jättesnäll och kan all vardagslydnad,är alldrig dum,men han gillar inte när man rör honom vid benen.

Har du testat att bara röra vid benen, tassarna och klorna men utan att klippa? Hur reagerar han då?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Åskar var livrädd för kloklippning fram tills för ca 1 vecka sedan. Vi var då i Enköping och hälsade på. min syster skulle få visa mig hur jag bäst skulle göra för att vänja honom (hon klipper klor på hundar på vet-kliniken där hon jobbar). Åskar skrek som om någon körde en kniv i honom men till sist var han färdigklippt (det tog tid då hon lugnade ner honom mellan varje klo). Jag fick lära mig att ta upp honom på ett bord (lägga honom där), ha en skål med favoritgodiset brevid, och klämma på tassarna mellan trampdynorna så klorna åker fram lite (utan att klippa) 3 ggr om dagen och varje gång han tillät det ge honom beröm+ godis. Efter bara 3 dagar kom han självmant och ville upp på bordet när han såg mig komma med korvskålen=) Nu klipper vi 1-2 klor/dag helt utan problem 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Kolla denna tråd.