Hundcafé - tips och idéer
Har länge haft drömmen om att öppna ett eget hundcafé.
Håller på och ska kolla upp allt som behöver kollas upp när det gäller starta eget och sådant.
Så nu vill jag ha alla tips från er medlemmar om vad som kan vara bra att tänka på när det gäller hund-delen.
Om man ev ska ha vissa restriktioner, som ex att man ej skulle få gå in på caféet ifall man har en tik som löper, då det kan störa hanarna osv?
Vad skulle ni vilja att ett bra hundcafé innehöll?
Alla tips och idéer mottages! =)
Än så länge är det bara en dröm och en idé, men förhoppningsvis kan jag med hjälp av era tips och idéér, göra denna dröm till verklighet. ^^
Vilken rolig idé! Önskar att det funnits ett hundcafé här, det hade varit toppen!
Tycker absolut det är en bra idé att förbjuda löptikar. En tik löper ju inte många veckor per år, så där mister du nog inte många (om några alls) kunder. Då är det nog sämre att tillåta dem. Har man en hanhund som gärna markerar inne kan det vara bra att ha skvättskydd på den.
Sedan är det väl en självklarhet att hundarna ska kunna uppföra sig. En hund som gör utfall eller bara sitter och skäller hela tiden, kan hellre välkomnas åter när matte/husse fått lite ordning på problemen.
Alla hundar bör väl också vara kopplade inne. Även om man har superlydnad på sin hund tycker jag det känns bäst att alla kan se att matte/husse kan ta tag om det skulle behövas. Det betyder ju inte att man behöver sitta och blåhålla kopplet hela tiden ;)
Att hundarna ska vara vaccinerade och inte ha löss/loppor el. liknande eller annat smittsamt kan ju också vara bra.
Det var vad jag kom på nu att jag skulle tycka var trevligast och tryggast om jag skulle besöka ett hundcafé.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#1: Tack för åsikten och tipsen. ^^
Att hundarna ska kunna uppföra sig är för mig självklart, men får nog vara tydlig med det så att alla förstår. =)
Kopplade och vaccinerade+friska hundar är också självklart.
något gott till hunden, både lite extra gott och diet för de som går på sådannt.. kanske en morotsbit som man kunde köpa till vovven. min älskar morötter. En egen vattenskål. inte nån som står i ett hörn till alla.
så the och nån kaka till mig.
jag kommer (eller..var bor du?) min hund är tyst och bra på att ligga still. det är faktiskt det enda hon är riktigt bra på. i övrigt ser ju de förslagen ovan riktigt bra ut.
#3: Jag bor i Smedjebacken (dalarna), men funderar på att öppna antingen i borlänge eller falun där det både bor mer folk och är mer folk som besöker.
Gott till hunden har jag också tänkt på. ^^
Kommer höra mig för sen om massa goda och nyttiga recept på hundgott när det förhoppningsvis är dags. =)
JAAA! Jag bor ju i Borlänge
Då har du en kund iaf.
#5: Trevligt trevligt. ^^
Får hoppas efterfrågan är tillräckligt stor, så man törs öppna. =)
#6 Närmaste hundcafé så vitt jag vet är ju i Valbo, så det lär ju inte blir någon konkurrens. Efterfrågan tror iaf jag det finns, iaf vad jag hört av vänner o bekanta med hund.
#7: Vad bra, där höjdes hoppet lite för mig. =)
För det vore enormt roligt med ett hundcafé.
Sen är det ju perfekta stället för att ha med hunden till jobbet. ^^

Jag bruka gå på två olika hundcafér här i sthlm.
Det är självklart förbjudet för löptikar, smittande eller sjuka hundar att vistas där. Även hundar som inte fungerar med andra.
Men på båda ställena är det alltid lösa hundar som gäller. Det fungerar hur bra som helst. Blir en mkt mer avslappnad stämning än när de är kopplade hundar. Har aldrig varit gruff någon gång.
Hemsida till dessa ställen om Du vill titta lite:
Kaffetass dessa har bytt ägare och jag har inte varit där sedan bytet, vet inte hur det fungerar nu.
Mer tips och idéer? =)
Har ingen idè just nu, men väldigt rolig tanke faktiskt! :D
Va roligt Ninni! :) Jättekul idé ju :)
Jag tycker du fått bra tips här ovan faktiskt!
Och en av mina drömmar är att starta ett cafe/dinner helt enkelt. Med sånna bås som dem har i usa och alltså deras maträtter och sånt också.. pancakes med blåbär i och ägg med bacon (frukost) osv osv.. och cupcakes med massa frosting;)
Och jag skulle med vilja ha tillåtet för hundar.. men bara tillåtet, inte att de är just specifikt ett hundcafe.
Men jag håller de det dem andra sagt, inga löptikar, inga agressiva eller sjuka hundar, nått gott åt hunden och massa gott åt matte o husse. Egna vattenskålar och inte bara en i hörnet, Stort utrymme mellan borden så hundar får plats ordentligt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vilken rolig ide med hundcafe. Öppnar du ett så kommer jag och Elvira garanterat ta en mini semester till Dalarna
vilken kul idé=) önskar det fanns någonstans här i närheten man kunde gå o fika med vovvarna… under sommaren går det ju bra på uteserveringarna iofs men på vintern är man ju oxå fikasugen=)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Shit vilken trevlig idé! Själv hade jag aldrig kunnat klkäcka den!
Hoppas du kommer dra igång hundcafeet, och isf önskar jag dig lycka till, tyvärr blir det lite långt för min del ;) Men någon som vet om det finns något i malmö som man kan passa på att besöka när man är ute??
#8 Absolut, anställer du mig?
Ja, det skulle vara toppen med ett sådant ställe.
#17: Hehe. Kommer säkert behöva någon anställd, men det visar sig. 

#13 Starta ett sånt och jag kommer :)
*** Kärleken övervinner allt ***
#19 Hehe, kul att höra.. man vet ju inte hur stor efterfrågan de är, om de bara är jag som är fånigt förtjust i usas frukost^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#20 jag anmäler mig frivillig till att äta cupcake med frosting.. *mums*
#4 hmmm.. lite långt. får ta semester och åka dit jag med. kan du starta ett hotell som tar emot hundar oxå då om du endå är igång?? *ler*
#18 Jag behöver också jobb ;) Vi kanske ska starta det tillsammans? (A) haha. Näe, bara skojjar, hihi.
#22: Hehe. =P