Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1191 ggr
Elna
0

Laxolja

Idag var mamma och pappa på djuraffären och kom hem med laxolja! Tänkte börja vänja in Nagli med det ikväll.

Någon som använder det och tycker det funkar bra? Hur lång tid tog det för er att se skillnad?

lena1
0

det har jag haft hela tiden på snodden, kan tänka mig att det tar ett par veckor i alla fall, men det är jättebra till päls klor ja allt

Emmeli
0

Vi har märks stor skillnad på päls och klor osv. när vi använde det.

lena1
0

2 precis fiskoljan är också bra, och något billigare om man har flera hundar tänker jag;-)

Tezza
0

Jag använder det oxå och är väldigt nöjd:)

Elna
0

Okej! :) Skönt att höra att det funkar så bra! ;) Läste att det kan hjälpa mot klåda och sånt också?

lena1
0

5 ja absolut

Elna
0

#6 Okej! :) Nagli har ju börjat klia sig nu när all pollen (gräspollenallergisk) har kommit. Hon är ganska torr i huden och mjällar lätt, får hoppas på att laxoljan kan hjälpa mot det! :)

Vattnadal
0

Raksha äter Standardts fiskolja, som är från viltfångad lax. Det tog kanske 2 v innan vi började märka effekt, fast vi fuskade ju och började med deras vitaminer och led & brosk samtidigt, och bytte recept på den hemlagade allergimaten samtidigt. Hon blev piggare, gick ner i vikt fick snyggare päls, bättre hud, bättre leder och så blev tassarna mjukare och mindre torra.

Om vi inte ger laxolja nu, m'rker vi skillnad på nån dag bara. Inte på tassar, klåda ed, men för att hon tar upp le & brosken sämre och blir sämre i lederna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Elna
0

Ikväll är det tredje kvällen Nagli har fått laxolja och hon har aldrig slickat rent matskålen så noga, verkligen ngt hon gillade, får se om man ser någon förändring om ngn vecka! :)