Fotografering - Blandrastik
Är ny här på Hundar iFokus, så jag får väl starta igång lite ;) Snabb introduktion först:
Mikaela heter jag, är 17år och har ett brinnande intresse för fotografering, hästar & hundar!
Finns även aktiv på Hästfoto och Ridsport iFokus.
Har under fredagen fotat min kompis blandrastik. Ella heter hunden, 3årig blandras mellan Dalmatiner/Border Collie/Irländsk Röd Setter och Schäfer. Emelie tränar Ella i Freestyle, och är på nybörjarnivån om jag minns rätt.
Vi har ett litet projekt i skolan på vår fotokurs där vi ska göra intervjuer m.m. så vi satsade på fotografering under fredagen, och idag under lördagen ska vi satsa på filmning :)
Skickar med ett bildexemplar och länkar till resten, det är endel bilder så jag orkar inte sitta och lägga upp alla här ;)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Verkar inte som att länken fungerar, får bara upp en helt vit ruta
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fungerar om man skriver in www.mlphoto.pixbox.se
_**/Mvh Anne
Hm den funkar hos mig.. :S Men ändrade den iaf, så funkar den inte nu är det ngt som är heltokigt ;)

Fina bilder =)
_**/Mvh Anne
Tacktack :P
Jag är också jätte intresserad av fotografering och hundar :) Jag går även Hantverk foto linje vid Hedbergskas gymnasium i Sundsvall. Fina bilder du knäppt :)
Jag gick Samhäll/Media med fokus på foto i gymnasiet. Älskar att ta kort. Dock är de inte lika skoj när man inte har en bra kamera. :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#9 Vad skoj :) Jo jag instämmer! Men just nu har jag en riktigt grym kamera. Men jag lyckas alltid dock glömma den då jag ska åka nånstans. Men lillkameran med typ enbart 5 Megapixel lyckas alltid komma med av nån anledning ;)
Hehe, jag har tyvärr bara min mobilkamera. Och ja, sånna bilder är ju inte toppen:P Då får man inte riktigt inspiration nog till att ta bra kort. Och så får jag låna mammas ibland som också är en billig digital sak som inte alls tar sånna kort jag vill.
Har lust att springa till skolan igen och fråga om jag får låna deras kameror:P dem har ju skit bra grejer som tar flera bilder i sekunden. De är det man behöver för att få något bra på en hund egentligen:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jo precis ;) hehe.
kameran jag har nu är en Olympus. Kommer inte ihåg vad modellen heter. Men med objektivet så kostar den runt 14000 tror jag. Vi har ju en varsin sån vi som går på fotolonjen :) Riktigt roligt faktiskt :) Den är dock lite knölig då den är ganska stor och tung. Men man ska fasen inte klaga ;)
Jätteintresserad av att fota hundar är jag inte, gör det bara ibland. Är mer hästmänniska ;) haha
putt :)
putt

Jättefina bilder på en vacker hund:)
#15, Tack :)