Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1915 ggr
Mymlan
0

Lhasa Apso

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen här som har en Lhasa Apso?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

SaraC
0

Min kompis har en, Khan! Jättego ras! Fin hund du har :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

bejtedejte
0

Som "nästa hund" funderar jag på en liten pälsras. Min kompis har haft lhasor, men hon tyckte inte de var trevliga i temperamentet. Har hört om en lhasa (vill inte nämna namn, men den var bland de mest framgångsrika lhasorna förra året om jag inte minns helt fel) som bet till så fort du bara råkade nudda den när den låg under bordet. Min fd. sambos farmor har en lhasa som är fruktansvärd. Råkar du klia honom på fel ställe så biter han. Så det gör mig lite osäker. Min kompis som haft lhasor har inga nu för hon tyckte att temperamentet var för dåligt på dem. Hon sa också att det finns bra och dåliga linjer. Är de verkligen så hemska som folk berättar? De är ju så otroligt vackra, men temperamentet betyder ju allt. :)

Berätta gärna om din lhasa, Mymlan. Övertyga mig om att alla har fel! Flört

Mymlan
0

Min är som Lhasor reserverad mot främlingar men hon säger emot sig själv för en del främlingar kan hon rusa fram till och sätta sig i knät på. Bits gör hon ej men ska hålla hand dvs ett av fingrana i mun. Bits inte om man puttar till henne. Men totalt hatar att åka bil men förståligt jag har varken bil eller körkort. Min kan du klia var du vill och hon bara njuter. 

Men envis som synden är hon, trist för henne ha en matte som är precis lika envis *S*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mazze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mamma har en Lhasa Apso…

SaraC
0

Den beskrivningen stämmer inte heller in på min kompis hund! Han är världens gulligaste och snällaste. Det enda är att han inte är speciellt förtjust i barn. Han är lite sotis.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

gejsa
0

Åh! Det är bara några veckor som jag träffade en sådan ras hos ett par bekanta. Gud vad den var gullig. Den var klippt mer i ansiktet än dom bilder ni visat. Den var 1 år gammal och såg ut som en liten valp fortfarande. Jättegullig hund!

mandymoo
0

Jag kännar massa lhasor och ingen har varit annat än super goa….

bejtedejte
0

Vad skönt att höra! Reserverade mot främlingar får de ju gärna vara, men inte aggressiva. Man kan ju inte gå runt och vara rädd för sin egen hund.. Fundersam Än är det långt kvar till hundköp, men att välja ras tar ju sin tid, så det är lika bra att börja forska lite nu. ;)

mandymoo
0

Sen beror det ju på hur liten du vill ha din lilla pälshund *ler*

Jag tycker ju att lhasan inte är någon liten hund direkt… jag pratar ju varmt  för mina småttingar malteser… Kyss

bejtedejte
0

Ja, malteser har jag också funderat lite på, och yorkie. Nu har jag ju enbart gått på utseendet, sedan kommer det ju bli rasen med de egenskaper som passar mig bäst. :)

Vill ha en pälshund, älskar ju old english sheepdogs, men deras päls blir för mycket….. :)