Fruktansvärt!!!!!
Såg på 4 fakta igår om folk som kampar med sina pitbulls, jag blir såååå förbannad, fy fan hur kan dessa människor bara plåga djuren på detta vis, samtidigt förstöra för rasen!!!! Klart männsikor blir rädda för de då vissa idiotjävlar föder upp dessa hundar till att döda då tror ju alla att pitbulls är sådana av naturen grrr…. Förbjuda eller inte för denna rasen, nja kankse det blt tvunget om det finns sådana idioter som dessa som förstör man måste ju försvåra för galna människor att kunna få tag på dessa hundar, tyvärr då de vid rätt människor kan vara bra hundar:/ Fängelse för hundkampare och långa sådana dessutom morr

Förbjuder man dessa hundar så hittar idioterna bara någon annan ras att förstöra =/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 Ja det e sant men vad ska man göra då, något måste ju kunna göras det e ju så jävla hemskt jag höll på att flippa ur då jag såg dessa stackars hundar slita varann sönder och samman medans deras "hussar" och "mattar" såg på och hetsade de!!!!!

Hårdare lagar/straff och djurpoliser
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kollade lite jag med. Tårarna brände under ögonlocken :'(

Vi seriösa hundägare kanske skulle ta detta "Hundkörkort" som det talas om..? Om inte för annat, så för att verkligen markera att detta inte tålereras, oberoende ras. Att ha hund/djur är ett ansvar precis som att ha barn.. Misskötsel, fel hanterande ska inte tålereras.
Jag funderar på att ta den så fort tillfälle ges. (Har en sk kamphund själv)
#5 Jag undrar lite över det där med hundkörkort.. Ska man ha en speciell uppfostringsmetod då? Jag tänkte bara, för nästan alla har ju olika metoder.. Hur kan man då bestämma att en metod är den rätta och det är den man får "körkortet" av? Är det verkligen en hållbar idé? Tanken är ju god men jag funderar över vad det är som gör att dom godkänner en?
Jag tycker det är så jäkla hemskt med dessa idioter som hetsar sina hundar för sitt eget "nöje". Som några av er skriver här ovan tycker även jag att långa hårda straff borde införas för dessa idioter, samt att vi i Sverige borde skaffa djurpoliser.
Att förbjuda en ras skulle aldrig funka. För bara idag så importerar ju folk Pitbulls och andra raser illegalt till Sverige. Och sen säljer man Pitbulls under täckmantel som Amstaffs. Sånt här folk hittar alltid sätt att få tag i det de vill, och ofta är de ju svårt att upptäcka dem också. Och som #1 skriver så kommer de bara att hitta någon annan ras om de raser de använder nu förbjuds. Men ett bra steg på vägen skulle ju vara hundkörkorten, för då visar vi andra att vi är seriösa med våra hundar, och inte har dem i sådana syften! Plus att polisen får större koll och kan förbjuda visst folk att ha hund!

Försökte kolla lite jag med men blev så ledsen så jag blev tvungen att byta kanal. När de berättade att killen kopplat hunden som förlorade till elskåpet orkade inte jag titta mer… Förstår inte hur folk kan vara så grymma, inte konstigt att pitbull och amstaff för dåligt rykte när de har såna idioter till ägare (och nu menar jag de hundarna i filmen, vet att det finns jättemånga amstaffägare som verkligen kan hund och vet vad de håller på med också).

#6 .. Vilken träningsmetod tror jag inte är det viktiga i det hela. Det är väl olika hur man tränar för alla, men de utgår ifrån hur pass lydig hunden är. Hur den är bland folk mm Och, inte att förglömma, Hur vi som ägare är.
En rädd hund med fel ägare ser de på en gång.. De är ju experter.

#8 - w00t? "När de berättade att killen kopplat hunden som förlorade till elskåpet" Kopplade han hunden till elskåpet för att den förlorade?
#10 Som jag fattade det så skulle han hjälpa den att dö för den va så illa skadad att den knappt va vid liv, men jag är inte säker.. :/
Sämsta "dokumentär" jag någonsin sett.
Skulle handla om arrangerade slagsmål där en välkänd finsk uppfödare var involverad, handle ju mer om ungar som varit utsatta för hundattacker…
Det är ju två helt skillda saker!
Dom hundar som används i dessa sammanhang kommer aldrig ut på gatorna i storstäderna.
≧◔◡◔≦

Någon som vet om programmet kommer i repris?
≧◔◡◔≦
Det hela med just pitbull/staffe raser är tråkigt.
Hade problem med min blandras hane Pitbull/Amstaff när de gäller aggresivt beteende och tog valet att innan avlivningen använda munkorg på han när man gick utanför dörren enbart för samhällets säkerhet, då han slängde sig mot hundar och människor.
Pga detta beslut blev jag klassad som kamhundsägare och att ja brukar mina hundar för kamp och anmälningar mot mig strömade in, nu när han är avlivad så går jag inte fri från anklagelserna ändå utan har uppsikt på mig då dom tror att jag använder min rottis tik till kamp med, och hon skulle inte göra en fluga förnär.
jag gjorde enligt mig ett beslut som var viktigt för allas säkerhet, men tyvärr så blev inte slutresultaten bra på något sätt för varken mig eller den hund som jag har kvar nu.
www.blueberryhedgehogs.com
#15 tragiskt vad du får stå ut med pga folks okunnighet.
≧◔◡◔≦

#11 han kopplade den till elskåpet för att få en till ledig kedjeplats. alltså plats för en till hund så att säga, jävla idiot människor nej usch blir så arg att jag nog ej skall diskutera detta med hundkamp och deras pucko ägare:(
#17 Aha åh tusan. Hemskt i vilket fall som helst.
#17 jag kollade på den dokumentären och vad jag fattade det som så var hunden så pass skadad att den inte skulle överleva, därför satte han en krokodiltand (sånna man har för att ladda upp batterier i bilar) i svansen och en i ena örat och blötte ner hunden med vatten, och startade elen.. Men hunden överlevde så då dödade de honom på något annat sätt, förstod inte riktigt hur… Men inte för att de ville ha plats för en ny hund, utan för att han var så pass skadad att han i vilket fall inte skulle överleva..

#19 han sa sedan efteråt att nu hade han en ledig kedjeplats + att han brukadr göra så med jämna mellan rum för att ha plats för fler!!!!
Det är väl allmänt känt att de dödar förlorande hundar, om de överlever. På totalt vidriga sätt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Japp precis helt vedervärdigt, hemska människor totalt empatilösa…

Skulle koppla de i ett elskåp men se till att de ej dog direkt