konstiga klor..
Min Novas klor har börjat betee sig konstigt den senaste veckan. på tre dagar har klor gått sönder två gånger, den första gången efter en joggingrunda och andra gången efter lek med annan hund. Klon flisar sig, eller hur man ska förklara det, ytterhöljet på klon spricker och viks upp in mot tassen till. Det är aldrig så långt in som till pulpan och har hitintills stannat innan själva tassen. har klippt bort bitarna som är trasiga och Nova har inte ont alls.
vet någon vad det är och vad det kommer sig?

Kommer inte ihåg vad det berodde på men har haft hundar med samma problem och då har jag köpt viacutan (finns på apotek och hos veterinär receptfritt), det har gjort att deras klor har blivit mycket hållbarare och dessutom får de fin päls.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack så mycket, ska testa det! Tar en sväng förbi apoteket idag. Då måste det vara någon sorts brist hon har då.. Hoppas det inte är det nya fodret, men gick över helt till det i går så det borde det inte vara. Well…nångting. bra för allergiska hundar i alla fall. Får läsa på lite mer. *ler*

#2 är det James Wellbeloved fodret? har hittills bara hört bra saker om det iaf
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
James Wellbeloved är helt super och har förmodligen inte bidragit till att din hunds klor har spruckit.
Hoppas det löser sig :)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Jag kan rekommendera fiskolja för starkare klor och friskare päls:)
#3 japp, det är det. Måste försöka få ordning på hennes ögon och öron nämligen. som de är nu kan hon inte bli blindhund! *ler*
#4 som jag skrev så har jag precis gått över till det, blandat i några dagar med det gammla fodret så hon ska vänja sig. tror inte heller att det är orsaken.
har massa höga förväntningar på det däringa wellbeloved!
#5 fiskolja.. hmm, ger henne linfröolja för pälsen nu, då mjällar hon inte så mycket.. men fiskolja är alltså bättre? eller kan det vara lika bra? (bara gett det i några dagar, märkte dock direkt skillnad på mjällandet)

#6 Jag vet inte om det är likvärdigt, men har du redan märkt skillnad på pälsen så är det bara att fortsätta och hoppas att även klorna blir bättre:)