Tassar!
Hej! Är det någon här som kan tipsa om bra och stryktåliga hundskor? Var kan man köpa dem? Min lilla goa tös av rasen dogo argentino får lätt sprickor, mest i framtassarna, har provat många olika salvor (suck) men problemen kvarstår…tar gärna emot tips på olika salvor o huskurer…

Testa laxolja, det smörjer hunden innifrån. Päls, hud och tassar blir toppen av en skvätt på maten. Hjälper upptaget av glucosamin oxå, för stela leder.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vet att många använder Muttluks (hundskor) till sina nakenfisar :) Vet ej vilka storlekar dessa finns i dock.
Du kan ju prova Vacker Tass-sprayen som finns att köpa på www.haromi.se den är inte bara bra mot snöklimpar på tassar och ben utan är också bra mot torra tassar.
Skor kan jag tyvärr inget om, då jag aldrig har använt det på mina hundar.
testat 4ess salva eller vanlig helosan (fotsalvan)?
≧◔◡◔≦
Har nu helosan, idomin, Fyra ess hundsalva och Dr Clauder´s hemma… varvar mellan dessa. Tack för tipsen! Ska kolla in sidan oxå…
Kommer nog (tyvärr) behöva kolla in ett par bra och lätta skor till hennes framtassar, eftersom de verkar känsliga.

Försvarets hudsalva brukar också vara bra
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har också dogoblandning och han får med världens sprickor i trampdynorna. Men jag har bara haft på helosan en gång tror jag, de läker sig jätte bra självt har jag sett.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Undrar om dogosar har känsliga fötter..?? Någon som vet?? Till saken hör oxå att för 9 dar sen skar hon sig på glas (svordomar) Det håller nu på att läka Jag bandagerar med idomin på skadan och sko på plus koppeltvång…suck… men sprickorna på de andra tassarna blir inte bättre trots div salvor (idomin, helosan 4 ess som hon hatar). Tröttsamt! Men hon e för söt med sina strumpor…
Men laxolja ska jag köpa! Det var ett bra tips, tack så mycke, ska testa "mockasiner" oxå, de verkade luftiga… (muttlucks)
Jag köpte dessa till min vovve http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=RW134_var .Han hade problem med tassarna på vintern (kunde inte gå i snö, då tassarna började blöda och han fick kylkramp).
Är väldigt nöjd med dessa, dom sitter bra på tassarna, och min vovve hade inte svårt att vänja sig vid dom eller att springa med dom. Dom senaste vintrana har jag inte behövt använda dom dock.
Joo, men de kostar ju en förmögenhet!! Hur ska jag våga släppa henne lös då?? Tänk om hon tappar en?? Men skulle kunna tänka mig o ha dem bara när hon jobbar…för då är hon ju kopplad…
Med dem på sig skulle hon ha betydligt bättre skor än jag…
Jao.. jag vet inte just med tassarna, men dogos har ju känslig hud överlag. Så då kanske tassarna kan räknas in?:)
Ajaj! har de blivit bättre med tösen?
Hon går utan skor nu, men hon tassar helst gärna på mjukt underlag…
Leker med sin bästis på inhägnat område o fogar sig i koppel när vi går promenader… smörjer med helosan flera ggr om dan, börjar se lite bättre ut. Tur att hon är en unghund med bra läkekött…
Min Amstaffs trampdynor blir jättetorra och spricker. Och jag har också smörjt in hans dynor med Helosan salva. Testade eftersom jag och killen använder oss av den när vi gjort nya tattoos ;P hehe. Den är ju verkligen jättebra den salvan. :)
Ja helosan är bra till de mesta^^
Ah, vilken tur att de blivit bättre iaf då. Men de brukar de ju bli:) Jag är mest avis för att du ens kan ha henne lös hela tiden, som de låter som:P
Jo, det här med ha henne lös har jag fått jobba lite på…men jag kan tacka gudarna för att hon är så kontaktsökande liksom helt av sig själv..!?! Måste ha henne lös mkt just för att har jag en "dålig dag" kan jag knappt hålla kopplet… (diskbråck i nacke) tappar ofta kopplet så hon tittar på mig o undrar hur jag mår igentligen…(kan nog tacka mitt handikapp oxå att hon är så lydig) Hon är inte riktigt så lydig ute med min sambo…men han behöver inte jobba så med henne som jag gör, han är ju frisk! Medans jag behöver ha henne lydig om det ska funka…(men jag e envis som en mula oxå)
Jo sånt har min mor med, så jag vet hur de är med att röra sig på vissa sätt. Men då är de ju toppen att ha en lydig hund, de har mammsen med. Jag fick dras med Ecko;) haha! neeh vars..
(LisseteS) He he… han är en smula envis kan tänka..??
Har lärt mig nu ang tassar att alltid ha en tub Helosan hemma!! Funkar!
Jo envis var väl förnamnet:) hihi.. men han är väldigt bra på att söka kontakt iof.. men vill han inte så vill han inte.
Ja de funkar:)

Vill du ha något som funkar mot sprickor i tassar, så har och producerar hunden det alldeles själv.. fast det är och låter lite äckligt, Men men det fungerar….
Öronvax.. Fungerar kanon mot självsprickor.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Wow…har aldrig tänkt på det…!? Men det låter lite äckligt ja… hmm, undrar om man kan gräva lite i örat då innan hon ska gå ut kanske…??? (så slipper man det på golvet hemma…) Tack för tipset!!

Jag kan oxå tipsa om laxolja, det är jättebra för klor, trampdynor, päls mm. Salmopet finns i de flesta djuraffärer
Tänk bara på att om hunden har känslig mage så skall man ta det försiktigt med Salmopet.
Testade det till min vovve eftersom jag gav katterna det, och det gick så långt (han fick dert bara en gång halva ransonen som det står på flaskan) att vi fick åka till vetrinären och skaffa en medicin som förstoppade avföringen lite. Ger aldrig det till min vovve mera.