Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2761 ggr
Em--ma
0

Vägrar ÄTA!!!

Ninja min hund vill inte äta.

hon har hållt på sådär ett tag och varit lös i magen.. Ah men nu har hon börjat äta igen man når nästan runt hennes midja. Mm. Hon har alltid varit kräsen med maten vi gör typ allt men det är så jobbigt man måste tvinga i henne maten typ.. Har ni nga tips??

PS: lämna gjärna spår innan ni går :D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

AnneN
0

Har ni kollat upp hos veterinär så matvägran inte beror på problem i öron, hals, mage eller tarm?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Varit till veterinären? Det första jag skulle göra annars. Hon kan ju vara sjuk, allergisk eller ha problem att ta upp näring/vitaminer.. osv.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mymlan
0

Frågar samma som de andra..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

joooossan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Labrador (tro det eller ej ^^) var MYCKET matkrästen, han slruntade ofta i t.ex frukost ..  Tills vi fick ett tips av en kompis, hon använde som en köttfärs. Man fick beställa av ett företag, så fick man den fryst, dock tog det mycket plats i frysen :) Och maten är rätt dyr..

Uppfödaren till vår hund sa att vi skulle smörja in skålarna med leverpastej.. Vi provade dock aldrig eftersom han åt detta fodret..

Nu är han kemisk kastrerad så nu äter han så det stå härliga till! :) Men prova, börjar den dock inte äta, kontakte vet. :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

LillMalin
0

Han ser ut som våran hund i ansiktet joooossan! ;) fast våran är en svart labrador.

joooossan
0

Okej ;D Mysiga hundar ! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

LillMalin
0

ja, det kan jag väl hålla med om!

Em--ma
0

Hon äter ibland normalt men ska nog tipsa mamma om det:9 iallafall ringa dit :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Hanna82
0

Min hund vill inte heller äta. Vi har varit till veterinär men han var frisk. Men vill ibland inte äta och då slipper. Bara han dricker vatten så är de väl okej..

anaprincess
0

#4 var det Klass han fick?

Tosan
0

Att låta hunden jobba innan maten är också ett knep om den vägrar äta.

Vi hade problem med det förut men numera när hon får maten efter morgontoaletten, efter promenader och när hon varit Duktig så äter hon allt!

Men är det så att hunden vägrar och börjar magra är det dags att ta den till vet. Kan vara mask eller annat som fastnat i strupe/tarm.

Zebben
0

Be veterinärerna kolla noga i halsen. Många vet öppnar bara munnen och ser inte så långt ner i halsen som det kan behövas.

Öronen kan också vara en orsak till att hunden inte äter.