Ot Hur många Cochinellöss har Du...
ätit denna vecka?
Vidrigt! Visste Du att godis tillverkas av Karamin som i sin tur framställs av Cochinellöss. Så i varje tex hallonbåt så innehåller det även en torkad och krossad lus.
Någon som vill sluta äta godis, marmelad, läsk, frukostflingor med frukt i tillsammans med mig?
Räcke upp en hand….

Mmm.. de där visste jag redan. Har för mig att de även är riktigt hemska delar av kossor i cola flaskor. Men sånt har jag för vana att inte tänka på helt enkelt^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag äter inte något av de nämda, så jag slipper bry mig ;)

Det där visste jag.. men äter ändå ^^ haha.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Haha har du kollat på "Erik & Mackan, Hela och Rena"? ;)

Har vetat om massa äckliga saker länge, men jag är tyvärr inte så kräsen så länge det smakar gott
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jo, jag har nyligen kollat mackan & co.
Hua…. jag som tycker om ferraribilar.
gillar även andra röda godisar. Men men…. jag ska ops! sitter ju faktiskt just nu och tuggar på en sån där sockrad röd rulle ni vet. Supergoda är de. Rött = karamin = löss. Hua!
Jag ska sluta äta godis. i alla fall röda godisar. Tills jag får reda på vad svarta, gröna och bruna godisar innehåller. 
Hrm… vin! Innehåller det något äckligt?? 
Sitter och smuttar vin. hrm ja vet att det är söndag. Inte mitt fel att de numer säljs kartongvin…..
Sitter dessutom och jobbar mer mina arbeten och då förtjänar man ett vinglas.
/ett stycke Zebbe som försöker få några pausr från mitt jobbiga arbete. Skriver då svammliga inlägg och känner mig nästan som en tantis. Tur att man har schäfrar som ligger vid ens fötter och inte någon töntbull eller småhund. DÅ hade jag blivit orolig.. svammel svammel….

Undra om det är samma lus som användes till läppstift förr, eller används den ännu?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hihi, jag äter då godis iallafall. Är för gott för att motstå. =D Helst choklad och surisar mmmmm…. Fan.. Nu blev jag sugen på godis..
Japp, de används fortfarande löss i vissa läppstift just för de röda.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
haha jo, jag har vetat det i många år;) för 10-15 år sedan visade de hella proceduren i något barnprogram.. från de skrapade lössen av kaktusarna tills de hamnade torkade, malda i godistrågen=) men visst är det goda löss? *s*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mums! ;) Finns mycket konstigt i godis men så länge det är gott går det ju ner! Löss eller annat.. ;)

#10 Pyttsan! Äta smågodis är väl så långt ifrån tantis man kan komma! Hur skulle det gå med löständer som tantisar har?? Tantisar kan ju inte äta smågodis. De äter bara mjuka småkakor som de doppar i kaffet ju….