GRÄVA NER!!!
Brukar era hundar gräva ner saker?
Alfons gräver ner goda ben. På torpet har han noga grävt ner ett ben, som kanske ligger och mörar till sig. (Blä)
Just nu har han grävt ner ett tuggben i sängen. Hm… mysigt!

Min gamla Rottweiler grävde ner allt. Hon bar hem tidningen varje morgon. Om jag stannade och pratade med grannen på vägen hem sprang hon hem före och grävde ner tidningen 
Det enda hon grävde upp var morötter, som hon sedan åt upp med god aptit.

haha, jag har faktiskt aldrig sett en hund som gräver ner saker :P Bara på tedcknade filmer ;D För min hund har aldrig grävt ner saker, men upp väldigt många :D
vi hade en collie när jag var mindre och hon grävde ner det mesta, allt från leksaker till höns som vi avlivat, kanske hade legat där ett par månader och hon ville äta upp det.. fyyy säger jag bara vad d såg äckligt ut, men hon var skit glad att hon hade hittat det igen… =)
vår förra hund en risen snuaser grävde ner våra katt ungar
blää bara 2 st överlevde av 5.

#4 Konstigt att den grävde ner levande varelser.
Jag har också en som gräver ner goda märgben och tuggben överallt.

Men det är bra hjälp i grönsakslandet. Bara att ställa undan spaden och kratta bort ogräset.
Ser ut som om du har bra hjälp där, Kerstin. ;)
Mexx gräver inte ner saker.. Men han gömmer saker inomhus. ;) T.ex tuggben som han inte orkar äta upp kan han springa runt med ett tag och flytta till olika platser.. När han tillslut har hittat en plats där han tror att det inte syns så är han jättestolt! ^^
Även matskålen brukar han försöka gömma när han inte orkar maten.. Puttar iväg den med nosen in i nåt hörn/under något. Ser väldigt kul ut ska jag säga. ;) För ett par veckor sen låg det gamla "golvbitar" i köket då vi bytte golv, och då tog han såna små avrivna bitar och lade över matskålen för att dölja den..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hahaha vadrolig han är din Mexx. Skulle vilja se när han gömmer maten.
Ja det ser riktigt roligt ut kan jag lova. Och så ser han jätteledsen ut när han inte lyckas..:P Ofta sutar det med att han står och tvingar i sig det mesta ändå för att han inte hittat nåt bra gömställe. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Skorpan brukar gräva ner sina tuggben i trädgården på somrarna när hon inte orkar tugga på dom nått mer, ser väldigt trevligt ut när hon varit i farten kan jag säga
När hon är inne brukar hon kolla så att ingen ser vart hon lägger dom, det minsta hon ser i ögonvrån så sticker hon till nästa ställe där ingen är och lägger det där,hon är listig den lilla rackarn 

Lotta, Så gör Semlan med, hon vill inte att man ska upptäcka henes gömställe. Hihihi
Det ser för roligt ut när dom liksom sneglar runt och det minsta dom ser så sticker dom =) Min dotter (Matilda) brukar retas med henne och kuta efter och då remmar hon runt i lägenheten som en dåre. Och så brukar Matilda till slut låta Skorpan gömma det och då struttar hon runt som om hon vore drottningen av Bomhus Hihih Sjukhund!

De ger os i alla fall goda skratt våra vovvar.
Nu ska gå och lägga mig. God natt allihop!
Japp det gör dom verkligen.
Nattinatt!!
Godnatt. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Min bebis har inte fattat det gär med att gräva ner.. han försöker ist gräva upp trädrötter ;)

#19 Skoj ser de ut att ha i alla fall!
O Mexx kan jag se framför mig när han försöker gömma matskålen. Knäppgök

Visst är det mysigt med allt som grävs ner, de två jag har nu brukar gräva ner godis, tuggben , bollar mm i blomkrukor både ute o inne, i rabatter o gräsmattor, men min schäfer snodde en gång en hel kyckling trodde han ätit upp den tills jag gick och la mig där i sängen hade han gömt den i väntan på kärva tider det var inge mysigt att dela säng med en kall slabbig kyckling, en annan gång fick jag dela säng med en råtta död tack och lov, mina föräldrars border terriers brukar som Alfons i tråden gömma ben och dyl i sängen hade föredragit det.
#20 Haha jo knäppgök är det minsta man kan säga om den hunden. :P Men jag kan nog lova att det är den mest speciella hunden jag nånsin kommer att ha..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#21 skoj att ha mat i sängen!!
När min dotter skulle lägga sig en gång lade hon fötterna på en slibbig pizza, väl gömd under täcket!
Skorpan fick valpar som var lagom gamla när blommorna var klar i trädgården, det var ingen hitt kan jag säga. Varje dag kom dom små liven in med liljor i mun med jordkocker och allt, och då kan jag säga att då har jag kunnat sålt dom på studs =) Det enda jag hade i landena den sommarn var stora hål :/
Igår grävde Tjatte ner en av sina favoritgodisar :S Det har han aldrig gjort förut! Han har aldrig grävt ner nåt förut. Det va i rabatten godiset hamnade.. Varför gräver dom ner vissa saker?

#25 deras förföder iaf grävde ner mat för att spara till senare tillfälle så jag antar att det är ett beteende som sitter kvar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#26 Ok, förvånande bara att de kommit efter nästan 6 år. Han har som sagt aldrig gjort nå liknande. Det är löptikar i området nu, kan det ha med det att göra?
Min pappas hund brukade gräva ner sina mat- och vattenskålar under hundkojan! :P haha.