Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 996 ggr
L8sson
0

fått hjälp :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan!

som ni alla kanske känner till så har jag problem med min hund, ska inte gå in på detaljer för då kommer jag sitta här och skriva i timmar ^^
Hon är iallfall osäker, jag syftar på när dom kommer igenom dörren eller aa alla dörrar bil dörrar och hus dörrar.

men iallfall jag tog kontakt med en tjej vid namn mimmi som har ett företag, Aurora Hundtjänst heter hennes företag.
Hon kom hit och lärde mej hur jag ska gå på promenader och vad jag ska göra när jag möter hund och aa sånt.
Inne visade hon också vart Berit skulle vara och vad vi gör när hon morrar och skäller på dörren (alltså när hon blir osäker)  
Hon va här i 3 hela timmer :D och hennes mun gick i 100 km/h helatiden :P de va så kul och intressant att få veta så mkt, hon var så snäll och trevlig när hon vidade allt och berättade.

så jag har haft en hund psykolog/tränare här och jag ångrar de inte en enda sekund :)
Jag betalde sj och så (jag är jätte stålt över mej sj och Min hund Berit)
Vi började prata så mkt att vi kom upp på samtalet gymnasium och då sa hon att jag kunde få praktik hos henne för hon har ett hundfritids/dagis.
Hur skön och trevlig människa detta :P :) inte för dyr häller
Jag är jätte jätte glad för nu har vi fått väg ledning på ett bättre liv till Berit, vi har hållt på i snart 1 vecka.

//LOtta och Berit <3

[lottaeriksson]
0

Vad roligt! :) Vi ska gå en grundlydnadskurs med vår Amstaff nu i maj. Ser verkligen framimot det då han drar ganska mkt i kopplet och sånt ;/

L8sson
0

#1 va kul :) jo jag e nöjd över mej sj att jag har tagit kontakt så jag får hjälp =D

[lottaeriksson]
0

#2 Jo precis. Oftast blir det ju inte så att man tar kontakt av nån anledning. Man är rädd för nånting liksom, men vad vet jag inte. Men det är verkligen super kul när man verkligen fått hjälp och ser hur hunden börjar utvecklas. Oftast märker man ju att hunden är mkt gladare då också :)

L8sson
0

#3 aa ja har redan sätt framsteg :) men detta är bara början de e mkt mkt kvar ! hon är förvirrad för helt plötsligt ställer vi krav på henne

[lottaeriksson]
0

#4 Jo men så är det ju. Bara man går lugnt fram så går det nog bra. Måste även säga att din hund var väldigt fin :) Hon påminner mig om min lilla blandrastik som jag hade när jag bodde hemma med mamma och pappa, men hon gick bort för ca 2 år sedan. Hon var en blandras mellan Jämthund och Gråhund, och var den lugnaste och snällaste vovven på hela jorden :) Bifogar ett foto på henne. Jag kommer aldrig att glömma henne, hon var mitt allt!

L8sson
0

jo man måste köra lungt med min gamling ^^

aha va fin hon va :) ja jag har en jämthund :)