Att ställa ut
Jag har funderat på att ställa ut min Westie men först har jag några frågor som jag hoppas någon har lust att svara på.
1. vad behöver jag lära den innan?
2. Måste man ha några speciella papper eller medlemsskap?
3. Hur gammal måste hunden vara?

1. vad behöver jag lära den innan? Det är bra om hunden kan stå fint och trava bredvid dig utan att dra i kopplet, den ska även tillåta att främmande människor (domaren) känner på hunden och tittar på tänderna
2. Måste man ha några speciella papper eller medlemsskap? De papper man måste ha för att ställa ut är Stamtavla och giltigt vaccinationsintyg, Vad gäller medlemsskap vet jag inte om det är krav men det är nog en fördel att ha medlemsskap i SKK och kanske någon rasklubb.
3. Hur gammal måste hunden vara? Har för mig att valpklass är från 3 eller 4 månader.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej, vi har inte fått hem hunden ännu men uppfödaren är med i svenska kennelklubben, westiealliansen och svenska terreklubben vilket betyder att han har stamtavla och registreringsbevis.
Jag själv är med i Lilla Edets brukshundsklubb men borde jag bli medlem i skk och westiealliansen också eller behövs inte det?

De flesta utställningarna arrangeras av skk eller rasklubbar så ett medlemsskap skulle nog underlätta =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ska du ställa ut på inoff. så behöver du inta vara medlem i något.
Ska du däremot ställa ut på officiella måste du vara medlem i SKK eller rasklubb
Minst 4 månader ska valpen vara
Måste man vara medlem i både SKK och rasklubben eller räcker det med en?
SKK är ju prio ett, för om du är med i rasklubben kan du "bara" ställa på de officiella/inofficiella utställningarna som rasklubben anordnar, men hos ett medlemskap hos SKK får du ställa överallt.
Själv är jag medlem i både SKK och rasklubb.

Njaää!?
För att ställa på rasutställning så måste man väl ändå vara medlem i rasklubben *tror mig veta*
Men man måste ju inte vara helbetalande medlem i mer än en klubb.