Änglatrumpet och hund??
Hur giftig är änglatrumpeten för en hund? Jag har flera stycken och undrar om jag nu måste slänga dom på komposten eller ej?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Vet inte HUR giftigt det är, men det är giftigt.
Min vovve slickade bara lite på en i somras och fick rännskita och kräkattacker.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
jag skulle absolut avråda från att ha en sådan om inte hunden kan låta den vara, för den enormt! giftig,finns hundar som har dött av att käka på den…

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Änglatrumpet är jätte giftigt. Har en men ställer upp den på ett hörnbord ute så inte alla hundar och valpar kommer åt den. Släng dom inte. Adoptera bort dom istället. Det brukar inte vara några problem
världens vackraste blomma enligt mig men allt för giftig för att jag ska våga ha den hemma med barn o djur=(
hjälpte en granne flytta på sin för några år sen o glömde tvätta händerna efter kontakt med bladen… sen åt jag en bulle till fikat o råkade få in ett finger i munnen, strax efter fick jag en liten men märkbar svullnad i munnen=( (o det var inte bullen då jag ätit dem utan problem både före o efter)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Tack för alla era svar. Jag får se om någon granne vill ha dom annars så blir det komposten.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Den är giftig för både människa och djur. Och ändå finns det människor som äter den i russyfte.
7, ja det har jag också hört dårar i så fall….

#8, ja det finns en hel del idioter som gör det. ursh, borde inte finnas narkotika och sånt.