Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1052 ggr
[lottaeriksson]
0

Present till mamma

Jag har under en tid funderat över vad jag ska köpa till mamma när hon fyller år, och så en dag bara kom jag på vad jag skulle köpa! Hon har hur länge som helst babblat om att hon vill ha en liten hund, renrasig eller blandras spelar ingen roll. Hon sa att om det vore en blandras så skulle det bara vara lite roligare, då hunden inte direkt skulle likna någon annan hund. Så nu ska jag snacka ihop mig med brorsan, pappa och några till i släkten så ska jag försöka köpa en liten dvärgblandis till henne :) Hon kommer garanterat bli överlycklig! :D Hon har nämligen lagt ut så pass mkt pengar på mig och brorsan nu, så hon har hur mkt som helst på avbetalning och har därför inte råd att köpa någon hund själv..

Visst är jag en snäll dotter? ;)

Karmatarerskanise
0

Visst är det en fin tanke, men kom ihåg att man aldrig riktigt kan veta vad det blir av en blandis ;)

(har en själv)

fettmedkevlar
0

Man kan heller inte veta vad det blir även om det är renrasigt!

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Karmatarerskanise
0

#2 Sant. Men oftast är det mer koll på linjerna hos renrasiga.

fettmedkevlar
0

#3 Jepp, det är sant. Men det finns ju även oseriösa uppfödare som inte talar sanning om tex vem som är parad med vem.

#0 Vad blir det för liten vovve? :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Millan1971
0

Det bästa är ju om ägarna har både mamman o pappan hemma,då ser man att det förhoppningsvis bara är dessa raser i valpen…Lycka till med letandet!

[lottaeriksson]
0

Jag har kikat på små blandraser med tysk spets i, tror dom där småskitarna heter så ;) Sen vare nån slags liten holländsk spets i dom också :) Jättesöta verkligen, men först måste jag luska lite i vad mamma tycker om dom. Ska fråga lite diskret vad hon tycker om dem ;)

kerstinjo
0

Oj, en sådan dotter skulle man ha!Glad Lycka till med letandet!

Kerstin 

Tezza
0

Jag skulle aldrig köpa en hund som present! Det är något som ägaren måste planera för, kemin ska stämma och har man inte råd att köpa hunden så ska man inte ha hund enligt mig, det kan bli mycket dyrt. Inköpet är det billigaste……

[lottaeriksson]
0

#8 Mamma har kollat på hund hur länge som helst, men som jag sa så har hon väldigt mkt utgifter med avbetalningarna. Och visst, hon skulle säkert kunna köpa en hund, för hon tjänar mkt bra, men hon prioriterar andra saker före ett hundköp, som tex att köpa kläder till mig och brorsan för 6000 varje månad. Och eftersom hon lägger ner så mkt pengar på oss så vill jag ge henne en hund, eftersom hon verkligen vill ha en. Och sen så kommer hon ha råd att ha en, det äre inga problem med. Och naturligtvis kommer hon själv att få välja en valp ur kullen, det är ju det som är grejen.

Jag vet iaf att hon kommer bli överlycklig, och det är huvusaken för mig.

Craz-y
0

#9 låter hur fint och bra som helst! absolut! Skrattande

jojsan_
0

jag tycker det var en jätte bra idée :) ur gulligt att göra nått sånt för din mamma ..

Jennifer89
0

You go girl! Jättesnäll tanke. Har haft två blandisar själv och de var helt fantastiska inga sjukdomar och inga problem alls :) och föräldrarna till dem har också varit blandisar. Har inte hafft snällare hundar än dem. Kör hårt säger jagFlört

Misimurf
0

Jag tycker att det är en jätte bra present du tänkt att ge din mamma. Hoppas att hon blir glad. 

Ett förslag är att göra som mina föräldrar gjorde till mig när jag fick min förra hund. På julafton gav de mig ett paket med ett hundkoppel i och sen fick jag själv välja vad jag ville ha för hund. (de var med och bestämde lite eftersom det skulle vara hela familjens hund)

Men det kan ändå vara smart av dig att se ut någon hund som hon kan tänkas vilja ha.

Cerrolyn
0

Jag hade heller då gett henne ett kort där det står att "Hitta hunden så köper vi" eller dylikt. Tanken blir densamma men hon är själv med och bestämmer.

**MVH Cerrolyn