kostander
Jag skulle vilja veta lite om vad det kan kosta där ni bor att kastrera sin hund.
Jag ringde till strömsholm för en poeration/kasrering på vår Ike då han har stenarna någonstans där de inte ska vara. eller så har han dom inte, veterinärerna som kollat och klämt på han hittar inga, så jag vill göra ultraljud men inget säger något om det när jag nämnde det. så jag blev ombedd att boka tid till kasteration och operation som det så fint kallades. Jag ringde och bokade för höftröntgen, men det fanns ingen tid, då bokade dom in detta istället. Jag frågade vad det skulle kosta och hon sa.
"en vanlig kasteration kostar ca 3.600 kr så räkna med 10.000 uppåt 20.000 kr.."
det är inte klokt vad de kan kosta.
En kompis til mig gjorde samma på sin herre för ett år sedan och det kostade henne 15.000 kr på en veterinärstation i skåne. men jag vet inte om jag vågar åka 60 mil för att göra detta och sen hem samma vecka med en ny opererad hund plus då att han inte till 100% har några stenar där uppe.
tips?
Ring försäkringsbolaget! Det är vid sådana här tillfällen som man behöver en försäkring ;) I vissa fall kan försäkringen ta kastrering av både tik och hane, om det ligger medicinsk anledning bakom. Tex livmoderinflamation.
Medarbetare på jack russel terrier
har hunden försäkrad, de går inte in och betalar då detta är med fött.

#0 Ta kontakt med uppfödaren och se om dom kan hjälpa dej. På skk,s kvitto står det något om ersättning vid kryptocid hund. Det är bara någon procent. Eller ta upp det här med dolda fel. Den ska gälla upp till 3 år. Har inte full koll på det där.
hejsan där jag bor i vänersborg kostar det runt 2000 att kastrera en han hund

Vet inte vad det kostar att kastrera hanhund här men för tik kostar det iaf mellan 4000kr-4500kr beroende på vilken veterinär man går till. Har för mig att det är samma pris de tar för hanhund men är inte säker
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
förvånar mig inte ett dugg att strömsholm ligger så skyhögt i pris,kolla runt med privat praktiserande också, jag vet en som har röntgen på sin station i västerås,den ligger på köpingsvägen,det blir ju nästan lika dyrt att åka fram och tillbaka dessa 60 milen också ju, så det kan ju vara värt att kolla där först.

Fast det är ju extrem skillnad på en vanlig kastrering och att först hitta testiklarna någonstans i bukren och sedan plocka ut dem.
Om en veterinär anser att hunden mår bäst att att kulorna plockas ut på en krypt huns borde det gå på försäkring, antingen din eller uppfödarens.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
7,det håller jag med om;-)