Dilemma:(
Har ju en liten hund blndis mellan Chihuahua samt dvärgpudel. Jag älskar han över allt annat och han e jätte snäll hemma , men ute e han som ett ja monster!!!!
Dels drar han vilket jag försöker träna bort puh, men det värsta är hans sggressivitet gentemot allt som rör sig, människor djur cyklar ja värst mot främmande hundar!!!!! Kastrerade honom för nån månad sen men har ej mäsrkt någon skillnad vare sig på aggressiviteten eller hans revir märkande?!. Tycker man blir så ledsen då inget tycks hjälpa på honom han e ju våran g
o bebis ju

Det är tyvärr ganska sällan som kastrering gör någon större skillnad på en hunds beteende och om det blir nån skillnad så kan det ta upp mot ett halvt år innan det märks.
Du kanske kan ta kontakt med någon instruktör och få privatlektion?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

vet hur jobbigt det är, har själv en jackrussel som är aggresiv mot främmande hundar och det är jobbigt att gå med honom när han beter sig som ett monster och skriker så fort han ser en annan hund. Man känner sig väldigt misslyckad som ägare i en sån situation. Det jag har tränat på är att försöka koppla bort mina egna känslor ( som oftast säger att jag är en skitdålig hundtränare som har ett sånt monster till hund) och med hjälp av klicker belöna när han är tyst, tittar på mig eller råkar göra något annat som jag tycker är rätt beteènde i den situationen. Jag brukar också gå iväg med honom en bit så att han har lite avstånd till den andra hunden och på så sätt har lättare att koncentera sig på mig. När han skäller står jag helt enkelt tyst och stilla och väntar på att han ska råka göra rätt. Det verkar fungera på min hund iaf, han har blivit bättre och det är lättare att få kontakt med honom nu, trots att det är en främmande hund i närheten. Tänk också på att träna i olika miljöer. Min JR är inte aggressiv mot andra hundar på hundklubben (jag tävlar ju till och med agility med honom) men däremot i stan.

jag ska försöka träna han mer, men men man skäms och blir ledsen då de beter sig på detta viset. Sen har jag märkt att han även e värre då jag e med mot om någon annan har honom ikoppel:/ Ibland tror jag att han tror sig va min ägare o inte tvärtom. Det värsta är oxå att han e så vaktig med grejer allt från papperslappar till mat, kan attackera våra andra djur om de råkar komma för nära hans "byte". Har försökt med så mycket lagt ner en massa energi o inget hjälper känns det som. Ska försöka ta han till en djurpsykolog eller nåt få se om de kan hjälpa:(

En kastrering hjälper oftast inte i dessa beteenden. Men kastreringen har heller inte börjat hjälpa så än är det inte säkert om den hjälper eller stjälper i detta fall.
Men har Du ännu inte tagit hunden till en duktig hundtränare så är det hög tid.

ja jag ska göra det men man e ju som sagtenvis o tror man skall klara allt själv, hur får man tag på en bra hundtränare?! Bor i dalarna
Jag reagerad på att du skrev att han är eran lille bebis. Oftast när hundarana är mindre så behandlar man kanske som om de vore det, men det kan skapa stora problem för framtiden. Hundar kan reagera så genom att bli agressiva mot andra osv och han tror att han ska vakta er. Ni får kanske vara mer tydlig med rehgler och träning. Gå ut på SKKs hemsida och sök på länkar efter klubbar nära dig. De kan säker hjälpa dig.
Det är väl inget fel att säga att hunden är ens lilla bäbis? det är rätt många hundägare som kallar sina hundar det, även till stora hundar 
Jag personligen tycker inte det klingar bra.
Jag tycker inte det gör nåt att säga så, men de är såklart min åsikt, och jag respekterar din!
Det är ju så att vi alla har olika åsikter och det är väl det som är meningen annars skulle väl vi inte ha något forum

Sen är det skillnad på att kalla hunden för bebis och att behandla den som en =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jepp, så sant Anne!
Precis, att kalla hunden för bebis är inte nödvändigtvis samma sak som att man behandlar den som en.
Jag kallar Hades min bebis, men han behandlar som en hund. :)

haha jag kallar allamina djur för bebisar men behandlar de som djur;)
hejsan
dina hundproblem går att träna bort om det görs regelbundet. det kommer dock att ta tid och kräver tålamod.
har du en hundkompis kan ni träna ihop eller på brukshundsklubben.
snodden är min bebis-nalle även om jag inte behandlar honom som en sådan;-)