Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1991 ggr
CarolineO
0

Omplaceringshund!

Hej!
För er som missat det är jag alltså djurskyddsombud för föreningen MyPet i Kristianstad, men jag tog på mig hela Skåne eftersom det behövdes.
Jag samarbetar även med Michael Balke, hundpsykolog från Tyskland, då han inte längre hade tid med sin omplaceringsverksamhet.
Just nu har vi en tik som behöver omplaceras. Vi vet inte så mkt om henne än, då ägaren bett sin vän att kontakta mig eftersom vi är bekanta. Han kan dock inte så mkt om hundar, så jag ska själv åka dit och hälsa på nästa v. och få mer info från ägaren. Jag återkommer med mer info då, men ger er det lilla jag har änsålänge.

Det är en tik på ca 5 år. Hennes mor är en 4vägs korsning och hennes far hade också flera olika raser i sig.
Hon bor ihop med 2 andra hundar och nu har ägaren och hans fru separerat och han har inte längre tid med 3 hundar.
Han behåller de andra 2, men då denna inte håller sig på tomten, utan rymmer med jämna mellanrum har han nu fattat detta beslut.

Det var allt jag hade änsålänge…

Finns här ngn som är intresserad av att ta hand om henne? Pris vet jag inte än, jag vill alltid träffa hunden först för att se hur hon uppför sig och om hon har några problem.

Om ni eller ngn ni kan tänka sig att hjälpa henne får ni gärna kontakta mig. Antingen via PM här eller på min mail
info@carolz.se

Bild finns på min hemsida  www.carolz.se

Tack för hjälpen!