Planerade du?
Planerade du vilken ras du skulle ha innan du tittade på valpar?
Var allt välplanerat?
Det var så oplanerat det kunde bli. Min mosters mamma skaffade den här oemotståndliga saken

Som Eros för övrigt är pappa till :) De frågade om jag o min dåvarande sambo var intresserade av att ta en tikvalp på foder. Men det slutade med att vi föll pladask för Eros istället :) Nu är jag en sambo fattigare men en underbar vän rikare 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vårt val var verkligen inte planerat.
Vi hade planerat hund, men inte ras.
Mamma tipsade om valpar i tidningen, och dumma som vi var åkte vi och kollade bara för att där var schäfer och njuffe i blandningen.. Jag ville ha njuffe och killen schäfer.
Väl där var de kört för mig. Speciellt då "uppfödaren" var HEMSK. Jag föll för Hades (då kallad Sam) och kärringen som hade mamman med valparna verkade vara "alkis" (jag dömde henne enligt hennes utseende och beteende). Jag ville rädda Hades.
Fick faktiskt övertala killen. Han ville avvakta.
Men det gick jag inte med på. Hon som hade valparna sa ju att vi var tvugna att bestämma oss fort, för hon väntade fler kunder. ( JA, jag gick på den lätte!)
Eftersom jag är som jag är gick killen med på att reservera Hades.
Nu i efterhand så inser jag att jag skulle valt med hjärnan, inte hjärtat. Menmen, jag ÄLSKAR Hades, tro inget annat!
Jag menar bara att idag hade jag tänkt längre och sett vad jag kan ge min hund och vad den kan ge mig.
Ibland känns det som att det enda Hades kan ge är hårtussar och dreggel ;)
Haha ja, har du läst ända hit, så är du ihärdig ;)
Vet inte ens om inlägget är sammanhängande eller inte, har nämligen skrivit lite då och då och ja, ni ser vad klockan är ;) Så ha överseende ;)

Alla mina är välplanerade och likaså min nästkommande som jag ska köpa om ca 1 år. Han har jag nog planerat mest av alla ändå. Jag har kikat på olika linjer under ca 2 års tid och nu har jag varit och hälsat på uppfödaren som oxå är väldigt viktig:) Sen är det bara att hoppas at det blir små valpar oxå:)
alla mina var och är planerade,utom en akut omplacering jag hade för det gick fort,men det gick bra det med.

Benji som jag har nu var inte planerad, han är en omplacering, jag hittade honom på hundis på nätet. Jag tog kontakt med ägaren & fick reda på Benjis färg(röd med vita tecken) & Benjis föräldrar, därifrån fick jag själv ihop hela hans stamtavla & eftersom att det finns flera hundar bakom honom som jag tidigare har beundrat & gillat på utställningarna så slog vi till & Benji fick flytta hem till oss och det ångrar jag inte för en sekund, han är min allra bästa vän.
Men min allra första whippet var väl planerad, men inte whippet nr 2, hos min hunds uppf. föddes det en söt liten rödbrindle tik så henne ville ju jag ha, och min whippet nr tre var inte heller planerad, hon föddes som ensam tjej bland ett gäng killar i sin kull, så det valet var ju inte heller så himla svårt.
Våran Irl.Varghund var planerad, honom väntade vi länge på innan han ens var född.

Jag hade bestämt mig för att skaffa hund den dagen jag och killen flyttade till hus. Han visste att det var min plan men fick lite panik när vi väl hittade ett hus och jag direkt började tjata om hund. Jag ville ha en eng. springer spaniel eftersom min familj hade en men killen ville inte ha en så stor hund. Så jag tänkte att jag kunde vara schysst och kompromissa och skaffa en något mindre hund. Kollade runt på olika raser på nätet men fastnade för cocker spanile eftersom den påminner mest om springer.
Sambon åkte till Portugal på fotbolls-em och planerade att vara borta 3 veckor. Då började jag direkt leta efter hund. Hittade cocker valpar och eftersom jag kände på mig att jag förmodligen skulle köpa en så ringde jag och talade om för killen att jag skulle titta på valpar. Jag bestämde mig direkt för en valp och tog med henne hem samma dag. Så när sambon kom hem nån vecka senare så hade han fått en ny familje medlem. Till en början var han lite skeptisk men han smälte på nån dag och nu är Elvira hans lilla ögonsten.

Jag har alltid önskat mig en amris,tittade runt på annonserna om amrisvalpar men så fanns Tiara där på vovve en dag!Hon är redan 3 år men jag förälskade mig direkt! Hennes förra ägare är verkligen toppen och seriös uppfödare!Tiara är en underbar tjej….

Ja, den äldsta var väldigt planerad och vi hade kollat runt på uppfödre och hälsat på några stycken. Träffas tidigare valpkullar och läst hunddata. Så det var väl planerat anser jag. Hund nr 2 var ju en valp efter hund nr 1.
Hund nr 3 var inte så mkt att fundera på. Det ar en halvsyster till hund #2 och från samma uppfödare som allihop. Plus att hon var 1½ år och i stoort behov av ett nytt hem.
Men nästa hund blir det mkt mkt läsning och koll innan, då jag kanske kanske kanske byter ras. Inte byter ut ras, men tillsätter ytterligare en till familjen.
#10 Det var ju för spännande för att man skulle kunna låta bli att fråga, vad för ras kanske kanske kan det bli?!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Både ja och nej… Jag ville ha hund men min sambo var tveksam till det. Hittade rasen eurasier på ett forum och föll som en fura för utseeendet och personligheten. Sambon gillade också den rasen men ville inte ha hund just då.
Hittade en uppfödare som inte låg alltför långt ifrån oss och på dagen innan nyår åkte vi dit och hälsade på för att få oss en egen uppfattning av rasen.
Både sambon och jag föll för rasen och båda fastnade för en hane som var helt underbar, lugn och tillgiven. Fick veta att han hade parat en tik men tiken hade gått tom…
Sambon (!) ville genast sätta upp sig på en lista för kommande vapar och vi ville helst ha en röd hane och om det gick efter denna underbara hanhund vi förälskat oss i.
Två dagar senare ringer denna uppfödaren och tiken som gått tom (enligt ul, tror uppfödaren visste att skulle bli valpar men tiken var inte hos henne) hade fått en hane och en hona efter just den pappan vi önskade. Hanen var röd och sambon var inte svårövertalad :p.
Så i slutet av februari 2007 kom denna nallebjörn hem till oss. Han har fått många egenskaper utav sin pappa och färgen av sin mamma…
Bifogar en bild som uppfödaren tog en vecka efter han kommit hem till oss…

#11 Hemligstämplat än så länge… 
#13 Usch vad många som planerar hemliga hundar som jag inte får veta om. =P Jag borde faktiskt få veta allt! 

Så småningom….
Tarox var både val planerad samt dåligt planerad. Vi letade uppfödare redan ett år innan vi reserverade en valp. Men eftersom vi bor i Sundsvall och Kullarnas Kennel låg nere i Skåne fick vi nöja oss med mkt faktaläsning samt hälsa på släktingar till lillen som var bosatta här uppöver Norrland. Och eftersom hans linjer bakåt i tiden hade fina utställningsresultat och så, samt att uppfödaren hade ett gott rykte både hos andra uppfödare samt av försäkringsbolaget Sveland, så bestämde vi oss för Kullarnas :)
Idag har vi verkligen en underbar liten kille som vi inte ångar för en dag. Tyvärr så var han väldigt sjuk under sina första månader hos oss och vi har fått lagt ner mkt pengar på honom. Men han har verkligen varit värd varenda litet öre som vi spenderat på honom. Han var den enda valpen i kullen som varit sjuk så det var ju lite otur sådär. Men Men, skaffar man vovve så får man vara beredd på sånt :P
#16 Tss, nähä du. En sheltie är det såklart! =D

Har zebben fått solsting tro????