Bilder på småhundar
Håller som bäst på att leta efter en bra hundras som vi ska skaffa till sommaren. Tänkte att de som vill kan lägga ut ett kort på sin hund och lite fakta om rasen.
Hunden ska vara max 30 centimeter och den ska gärna vara livlig och lekfull. Den ska användas som famjiljehund och även tränas i lydnad och agility. Den ska vara lätt att ta med när man åker bort och det får gärna vara en hund som kommer och hoppar upp i knät när man sitter i soffan, alltså en sällskaplig hund.
Jag har både Shetland Sheepdog och Lancashire heeler. Min heeler är 27cm i mankhöjd medans min sheltie är 35cm, båda är väldigt aktiva raser som älskar agility och lydnad. Båda tillhör grupp 1, vallhundsraser och är därför gärna med familjen, heelern är dock lite mer reserverad mot främlingar. Ingen av hundarna har speciellt krävande pälsvård, sheltien är ju långhårig men om man borstar igenom henne 1gång i veckan är det inga problem.
Du kan PM:a mig om någon av raserna jag nämnt åvan är intressanta, fakta om raserna kan jag skriva hur länge och hur långt som helst, så det är bättre om du PM:ar om du vill veta mera. =)

Jag har en papillon Skorpan hon är 27cm i mankhöjd och väger ca.3.5-4 kg pälsen är lättskött jag kammar henne 1gång i veckan. En väldigt pigg, alert och lättlärd hund….en riktig knähund ligger och gärna sover med en, lätt att ha med sig när man åker och hälsar på kompisar =)

hörs ju på en gång att det ska vara en coton de tulear… vem kan motstå denna?….enda nackdelen är att det är mycket pälsvård……

våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

behövs ingen bild på Skorpan när jag skickat en bild på Nero….
… jaja…. ska kika på Skorpan…..

men vilken söting…
…..fast… fast…*vinkar med Neroflaggan*….

*ASG* Du är ju jävig, gå och sov nu med Nero jag hör hur han ropar…..du kan inte stå imot hans små tindrande pepparkorns ögon och han ursöta ansikte…sooooooov 
Tack för alla bilder. Förstår inte hur man ska kunna välja bara en hund. Ha Ha

Det finns säkert fler som kommer att lägga in bilder, för jag vet att det finns några fler här inne =)

Hmm min e ju blandis men lägger in en bild en ändå bara för att han e så söööt
Åskar är blandning mellan yorkshire terrier & papillon, 29 cm hög och pigg som tusan=)
trots 1st 90 minuters prommis + 3-4 st 15-30 minutrar har han lika mycket energi kvar *pustar*
lättlärd, följer utan problem med både i bil o på tåg&buss o älskar att studsa upp o ner i knät i soffan eller när man sitter på en kökstol.
agility tror jag skulle vara perfekt för denna blandning (hans syster är lika energisk)
och vad kan vara sötare??? (här är han nyss inkommen från lek ute i snön)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hejsan. Jag tillhör dom som oxå gillar små pigga hundar. Jag har en pappillon tjej som är drygt 7 år. Hon är pigg å busig. Älskar att bada på sommaren å att va ute i skogen. Klicktränar henne oxå. Väldigt lättlärd. Gillar att söka sina leksaker bäde inne å ute. Fast nog är hon en bestämd dam alltid :)

Hallåj, jag har en liten dvärgpudel som heter Tessi. Mycket livlig och lekfull, mysig och gillar barn otroligt mycket. Gillar att lära sig nya saker och att gå långa promenader, springa och leka i skogen. Jag rekommenderar starkt rasen Pudel, de är allergifria och lossar inget hår, vilket kanske kan vara ännu en positiv sak.

om man är rädd för krokodiler så är en coton de tulear, dvs Mero alldeles underbart lämpligt….. nu du V-lang har jag sovit klart…
själv tror jag att för mej så spelar inte rasen roll… egentligen….det är själva klicket jag är ute efter…. o då tänker jag inte på en clicker…finns ju så mycket raser… o korsningar….
berätta vad du kommer fram till….

Har en hund, Ludde, som är tibetansk terrier/shih tzu blandning,,,han e allt som du skrev,,,livlig och väldigt lekfull o lätt att lära massa trix…han vill mer en gärna va me överallt, tycker om männsikor o andra djur…e verkligen en knähund hehe..Känns som en stor hund i en liten kropp :)
Det som oxå e bra är att han inte fäller,,så man får klippa han om man inte vill ha en jätte långhårig hund :)
Också en blandis, men iaf en liten plutt. Blandning mellan lhasa apso, bichon och shih tzu
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar