Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 926 ggr
marinelady
0

Kan jag ha hund? Hjälp

Ja en orginell fråga men jag ska skriva så utförligt som möjligt.

Jag är en student som sällan har heldagar, och har jag det kan jag oftast ta mig hem på lunchen snabbt och gå en promenad. Dock har jag ett kvälls arbete 2ggr i veckan som sedan kommer bli mitt dagarbete över sommaren. Till arbetet i sommar kommer jag få pendla 14 km, alltså behöver jag en barnvakt över sommaren när jag jobbar som kan rasta hunden över dagen.

Varför det blir 14km till jobbet är för att jag flyttar från en delad tvåa på 64kvadrat till en ensam etta på 35. Mina helger är helt tomma av aktiviteter då jag inte har kvar min sköthäst efter vissa bråk med ägaren, och alla kvällar likaså, när jag studerar så finns det även helt tomma dagar två ggr i veckan ca som behöver fyllas ut. Men det jag har ångest/panik över är sommaren och de dagar när jag behöver jobba kväll och har heldag i skolan, är det rätt av mig att sätta en hund i den situationen? 

Ekonomiskt finns det inget problem,mest då för att jag arbetat lite over time och sparat ihop en rejäl summa den senaste tiden, och den vill jag då spendera på en hund. Jag är bruks/utställnings intresserad och riktar mig därför mot dom raserna men som sagt duger jag som hundägare med mina tider vad tycker ni?

lena1
0

om du ändå hade tänkt ha hundvakt så ser inte jag några hinder,det viktiga är ju att du själv känner att du hinner med;-)

marinelady
0

Det är ju just det jag känner att jag har all tid i världen när jag inte är i skolan eller jobbar…har ju som sagt lagt av med mitt största dyraste intresse.. Men behöver på något sätt få höra av andra att dom klarat det eller att de tror att jag kan klara det…

SaraC
0

Jag pluggar på distans, så behöver näst intill aldrig åka iväg på något pga av skolan. Extrajobb tar jag med honom på, fixar hundvakt eller lämnar honom om det är kortare stunder.