Kissar Inne!
Jag har ett litet problem med min nya hund. Hon kissar inne /läcker. Jag har sett henne kissa och genast tagit ut henne för att visa att det är där hon ska kissa. Men de små läckningarna?! Hon äter nån medicin nu som hon fick av veterinären innan jag fick henne. Men hur vet jag att de bara är "otränad" blåsa eftersom hon vart gatuhund. å Vad är de mest affektiva sättet att få henne rumsren om de nu är så?

Vad åt hunden medecin för? Om det är otränad blåsa så är bästa sättet att få hunden rumsren att börja precis som om det vore en liten valp som ska tränas
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
hur gammal är hon ?? för min hund har inkontinens (stavas?) hon läckte men äter medecin nu =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#1 hon äter incurin mot urin kontinens. men vad är de mest effiktiva sättet? att bara ta ut dom när dom kissat inne?

#2 hon är 2 år gammal. men hon har vart gatuhund så de kan va att hon bara har tränad blåsa. men otränad blåsa då ska de ju va att hon verkligen sätter sig ner å kissar. det gör hon oxå. men de e ju tränng på den fronten. men när hon typ suttit ner/eller vart ute å lekt eller sover så kommer de en minipöl. vad äter din hund för medicin mot de ?
#4 okey för när min hund läckte då liksom kanske hon låg ner sen när hon flyttade påsejså va de en pöl och hon va blöt..
hon får (propaline vet.) varje morgon och kväll..

#4 jo men de låter lite lika, å när hon vart ute å lekt å helt exalterad. ok e de nått en veterinär ska skrva ut då? man vill ju inte felbehandla sin hund.
#6 japp, vetten får skriva ut de, jag va inne med min hund och tog kissprover.. och dom hittade kristaller i hennes kiss.. dom röntgade henne också..

ok hur mkt kostade de ?? alltså hos vetten?
215.50 :- kan de va 100ml i en liten flaska?
eller menar du besöket eller medecinen ^^??

ja besöket, går de på försäkringen eller hur blir de? hur mkt la du ut allt som allt? å måste dom ha medicin resten av livet?
#11 jadu jag vet ej men röntgs hunden är ju ganska dyrt =/ jag ska kolla med mina päron.. japp do får ha de livet ut, eller dom har inte sagt nått annat till mej.. Berit får också äta special foder för hennes inkontinens.. hill´s u/d

tack:D ska ringa en vett imorrn å så. men undra om rönken å sånt går på försäkringen å man betalar självrisken
#14 aa vi fick lite bidrag har jag för mej.. med hjälp av försäkringen
jag håller tummarna att ni får åka in och ta kissprov så allt löser sig, för ja vet hur jobbigt de e för hunden och för en själv med läckande hund =/ du får höra av dejhär sen oc säga va dom säger.. =)

jo man märker ju att hon skäms :( stackarn men ja ska ringa idag å se:)
#16 aa de e så jobbigt =/ stackarn <3

fick tag på vetten men dom skulle höra av sig, funderar på å gå till våran lokalvet, han håller bar på me hästar å hundar i princip. bara en snabb check å se va han säger å om inte han vet blir de ulltuna:D men idag har hon vart enormt duktig. Ingenting på golvet, inte ens en droppe.
#18 aha =) aa de e bra =)
vad skönt för henne just nu iallfall =))

idag har de vart ännu en bra dag utan läckningar.:D ville bara säga de:)