godis för känslig mage
Vad kan man ge för godis när man tränar med en hund som har känslig mage, lr inte är van att äta något annat än sitt torrfoder?
Vad bör man hålla sej ifrån, som man annars skulle kunna ge en hund men "normal" mage?
det beror ju på vad den är känslig för,själv använder jag mest torkade lever bitar som finns i plattor att köpa på affärn,men det går ju att använda torrfodret hunden äter normalt också.

testa med att knapersteka bacon.. låt fettet rinna av..
lägg baconskivorna i en påse tillsammans med hans vanliga torrfoder, nu är det hans vanliga foder med en annan smak..
det var ett tips vi fick av vår veterinär en gång

#1Jag vet inte alls. men ägaren till hunden sa att dom hade försökt ge hunden annan mat är torrfodret och att hunden då blev jätte dålig i magen. men ja vet inte alls va det var dom gav hunden
#2är tanken då att man bara använder baconet för att smaksätta fodret eller ska man ge det oxå?
för bacon är ju väligt salt och det är väl inte så bra att ge?
3, annars kan du ju torka blodpudding i ugnen, det är ju nyttigt, ett tips är att börja med små smak bitar så vänjer du ju magen vid annat också, och då behöver han inte bli dålig heller;-)

kan man ge hundar saker som innehåller socker? (kanske är en dum fråga, men ja e inte så insatt i just hundar o deras matvanor
… än…)
skulle jag inte rekomendera eftersom det ger fel fetter, klart du ska fråga det är ju därför vi är här,finns inga dumma frågor alls här inne:-)

ne men ja kollade nämligen på just blodpudding häromdan o den ja kollade på innehöll socker ;)
mm men det lilla gör inget eftersom du ger det som godis och inte stora bitar åt gången, jag trodde du tänkte på socker bitar och liknande;-)

ne mer saker som innehåller socker =) men i blopuddig stod socker rätt långt ner på listan. men man bör endå undvika saker som innehåller socker eller?
9,ja absolut

Om hunden inte tål nått annat än sitt vanliga foder så kan man ju även använda fodret som belöningsgodis =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
11, jag skrev det i mitt första inlägg :-)))))

#12 oj ursäkta det missade jag =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
13, hahaha ingen fara alls:)

#9 jag undviker inte socker till mina hundar men ger dem naturligtvis aldrig rent socker men det är likadant med oss 2-beningar i famlijen …. vi äter aldrig rent socker men det finns socker i så mkt som t ex blodpudding, socker i bröd (viss mängd behövs till jäsningsprocessen men även som smaksättning i t ex våffelsmet.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

# 3
bara att smaksätta med.
det blir lite rökt lukt om fodret.. så det varieras..