Dålig i magen
Någon som kan hjälpa mej med tips om hur man får ordning på en 6 månads valps dåliga mage?
Börjar ifrån början: Puma var lite krasslig förra veckan torsdag och fredag hänglig och trött. Hon åt som vanligt och följde glatt med på korta promenader men somnade så fort man kom hem/in igen. I fredags natt väckte hon oss och behövde gå ut (har aldrig hänt förut, hon håller sej alltid hela natten) vi knatade ut och hon gjorde sina behov, hon var riktigt lös i magen (vilket hon aldrig varit förut) sen fortsatte problemet in på lördagen. Vi sprang ut och in med henne flera gånger i timmen! Vi fick tipset om att sätta henne på diet en dag och sen ge henne ris och fil en dag. Vi gjorde så och hon blev bra i magen igen, hon började käka sin vanliga mat men nu i natt väckte hos oss igen och samma sak har börjat.
Någon som har något tips på vad man ska ge henne så att magen blir bra igen?
först vill jag fråga om ni har avmaskat henne nyligen? sedan skulle jag inte rekomendera ris, däremot fil och morotspure som du köper ibland barnmats burkarna på affärn,det gör susen kan jag garantera:-)ge det med någon timmes mellanrum under en dag och se alltid till att hon dricker vatten,återgå sedan till den vanliga maten lite sakta, så hon inte vräker i sig allt på en gång;-).Är det riktigt illa kan man köpa kolpulver och blanda med vatteneller koltabletter på apoteket,men det brukar inte jag ge om det inte är helt kaos i magen på dem;-), och man ser att man inte får stopp på det inom nått dygn.

måste bara få fråga, (förlåt Elin_Lilja om ja förstör din tråd lite) kan man ge vanlig fil till en hund eller bör man ge Låglaktos/laktosfri fil?
2, du kan ge vilken fil du vill, så länge din hund inte är laktosintolerant förstås, men det är ju inte så vanlig,jag ger alltid mellan fil eftersom jag äter den själv.

#1 Hon har avmaskat för 3-4 veckor sedan. Okej fil och morotspure tillsammans eller försej? och hur mycket av varje? Vatten är hon en hejjare på att dricka suger i sej flera lite om dagen så det känns skönt =)
Prvcar med detta först Tack så mycket!

#2 Jag ger henna A-fil den feta för den ska tydligen vara bäst, fil funkar till allt ger även hästarna det när dom är krassliga i magen

Någon som har något mer tips??
4,det spelar ingen roll, jag brukar ge snodden en hel burk på en gång och sedan får han fil resten av dagen;-)

Veterinärer brukar tipsa om att man ska ge hunden Canicur och fasta ett dygn, hjälper inte det så bör man åka in till veterinär och kolla upp det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!