Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1511 ggr
[countess]
0

hund som vaktar

jo jag har ju skrivigt en annan tråd om min hund som vaktar saker ,jag har kontaktat en hund psykolog nu , dock är jag arbetslös och måste spara ihop pengar innan ,

men nu börjara jag tänka vad händer om beteendet inte går att få bort , varken jag eller hunden mår bra av det här .

hur hade ni gjort i en sådan situation att vakten inte går att få bort?

avliva hunden eller levt med problemet ?

som sakt jag är lite kluven hon är ju världens finaste hund när hon inte vaktar men när hon gör det är hon jättestressad mm

AnneN
0

Om jag inte hade lyckats få bort det så hade jag antingen lärt mig leva med det eller omplacerat till någon som har mkt hundvana

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
0

Det är ju jättesvårt att säga när man inte träffat hunden, men jag skulle nog tänka så här…….att jag väntar och ser vad utvärderingen blir av det innan jag börjar tänka i dom banorna,även om det kanske känns svårt att göra det just nu;-).Jag hoppas verkligen att det går bra för er, och tycker du ska vara stolt över dig själv som har skaffat hjälp till er,det är inte alla hundar som får den möjligheten;-), berätta gärna hur det går för er sen…..

[countess]
0

#1 jag kan leva med det men vet inte om jag vill utsätta carro det :/ man ser tydligt att hon inte mår bra av vakten :( omplasering finns inte  i tanken efter som jag är hennes 3 hem och hon har en sjukdom som inte går att bota så man måste bada henne var 3 vecka , ifs så kankse men samtidigt ska hon behöva vakta hela livet det vill jag inte :'(

#2 jo jag hoppas också och kommer att berätta hur det går=)

Zebben
0

Vilken ras handlar det om?

[countess]
0

engelsk springer spaniel en tik på snart 5 år

[countess]
0

Putt

[countess]
0

*putt*

[countess]
0

*putt*

Thenightwof
0

Vad är det hunden vaktar? Jagar den här hunden?

[countess]
0

#9 hon vaktar allt från skor till kläder ja precis allt förutom matskålen , nej hon har aldrig jagat , vad jag vet , fick henne när hon va 4 och det jag fick veta då va att första ägarna skulle ha henne till narkåtika hund